וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לירוקים: בוטלה תוכנית כפר הנופש בפלמחים

אריאל נוי

8.11.2010 / 15:39

הוועדה המחוזית החליטה לבטל את תוכנית הבנייה של כפר הנופש פלמחים, בעקבות דו"ח מבקר המדינה שחשף ליקויים חמורים בעסקה לשיווק הקרקע בחוף. לינדנשטראוס: על הרשויות למנוע השתלטות בעלי הון על קרקעות ציבוריות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז המרכז החליטה היום (שני) בישיבתה להנחות להגיש לה תוכנית לביטול בניית כפר הנופש בחוף פלמחים ולבחון חלופות למיקומו של כפר הנופש, מחוץ למרחב של החוף והגן הלאומי. בכך, אישרה הוועדה את תוכניתו של השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, למנוע את הקמת כפר הנופש בחוף.

ההחלטה היום הגיעה לאחר שבחודש יולי החליטה הממשלה להחזיר את תכנית חוף פלמחים לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, על מנת שתדון בה מחדש ותיקח בחשבון את דו"ח מבקר המדינה בנושא, ואת חוק השמירה על הסביבה החופית שחוקק מאז.

מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס הביע שביעות רצון מההחלטה לבטל את תכנית כפר הנופש. בנובמבר 2009 פרסם המבקר דו"ח מיוחד על "הקמת כפר הנופש בפלמחים", שחשף ליקויים חמורים בעסקה לשיווק הקרקע בחוף פלמחים לצורך הקמת כפר נופש. במבוא לדו"ח כתב המבקר כי בעסקה הייתה התעלמות חמורה מהאינטרס הציבורי מההיבט הסביבתי ומההיבט הכלכלי. "חופי הים בישראל הם משאב טבע ייחודי ומוגבל המיועד לכלל הציבור", נאמר בהודעת המבקר שפרוסמה היום, "חובתן של רשויות המדינה למנוע השתלטות בעלי הון וגורמים אחרים על קרקעות ציבוריות ולהבטיח כי החופים במדינת ישראל יישארו בידי הציבור".

"שיתוף פעולה בין ארגוני סביבה לציבור אכפתי ופעיל"

מהחברה להגנת הטבע, שהייתה חלק מהמאבק נגד הבנייה, נמסר כי "ההחלטה מהיום מוכיחה כי שיתוף פעולה בין ארגוני סביבה לציבור אכפתי ופעיל יכול לשנות גם תוכניות בנייה מאושרות, במידה והן פוגעות בסביבה, בטבע ובאיכות חייהם של האזרחים. ההחלטה של הוועדה המחוזית נותנת רוח גבית למאבקים נוספים הקשורים לתוכניות בנייה ישנות ומאושרות, שיש להם השפעות שליליות על הסביבה והטבע, בהן כפר הנופש בחוף בצת, התכנית למלונאות בתמנע והתכנית שמייבשת את הכנרת לטובת פרויקט מלונאי של מוטי זיסר."

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), המשמש כיו"ר עמית של השדולה הסביבתית חברתית של הכנסת, אמר בתגובה כי: "ההחלטה להחזיר את חוף פלמחים לציבור הרחב היא תוצאה ישירה של עמדתם העיקשת של פעילי השטח והתנועה הסביבתית לאורך השנים. שוב הוכח כי מאבק עיקש של תושבים פעילים וארגונים חברתיים וסביבתיים מניב תוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully