וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנייה בפלמחים: הממשלה החליטה על דיון מחודש

אריאל נוי

11.7.2010 / 12:17

השרים החליטו להחזיר את תכנית חוף פלמחים לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, על מנת שתדון בה מחדש ותיקח בחשבון את דו"ח מבקר המדינה, שהצביע על ליקויים קשים בתכנית

הממשלה החליטה היום (ראשון) להחזיר את תכנית חוף פלמחים לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, על מנת שתדון בה מחדש ותיקח בחשבון את דו"ח מבקר המדינה בנושא, ואת חוק השמירה על הסביבה החופית שחוקק מאז. שר המשפטים הבהיר בנוגע להחלטה, כי כל אחד מהמשרדים שירצה, יוכל להגיש בקשה לשינוי תכנית.

ההצבעה על עתיד חוף פלמחים נדחתה בשבוע שעבר, לבקשת שר התיירות סטס מיסז'ניקוב ושר הפנים אלי ישי, שטענו כי החלטת הממשלה על ביטול הפרויקט עלולה להוות תקדים מסוכן, משום שבעתיד הממשלה תוכל לבטל תוכניות שאושרו כחוק על ידי גורמי התכנון ותעביר מסר שלילי למשקיעים.

על פי תוכנית שגובשה על ידי השר להגנת הסביבה גלעד ארדן תוחזר התוכנית להקמת כפר הנופש בחוף למוסדות התכנון לעיון מחדש, ותיבחן האפשרות לשנות את ייעוד השטח מנופש ותיירות לשטח ציבורי פתוח. משמעות הדבר היא בחינה מחודשת של התוכנית, לאור הביקורת הציבורית הרחבה ודוח מבקר המדינה בנושא מדצבמר 2009.

דו"ח המבקר הצביע על ליקויים קשים בתוכנית לקידום כפר הנופש על החוף הייחודי. לטענת החברה להגנת הטבע, הביקורת בדו"ח מחייבת התייחסות שונה ומחודשת לתכניות ישנות, אשר ייעדו חופי ים לבנייה מסיבית. בדו"ח קבע המבקר מיכה לינדנשטראוס כי "גילה ליקויים חמורים הן בפעילות של מינהל מקרקעי ישראל והן בהליכי התכנון שייעדו את הקרקע להקמת כפר נופש".

המבקר קרא ליועץ המשפטי לממשלה לבטל את תוכנית הבנייה. לדבריו, על רשויות המדינה לבחון מחדש אם המשך ההתקשרות עם היזם משרת את האינטרס הציבורי של שמירת הסביבה החופית ונגישותה לציבור. בעקבות הדו"ח קרא השר ארדן לוועדה המחוזית לדון בביטול אישורי הבנייה וזאת לאור הפגמים שנתגלו. "זהו דו"ח חמור ביותר שמוכיח שהרשויות טרם הפנימו שחוף הים הוא משאב ציבורי ושחייבים לאפשר גישה פתוחה ושוויונית אליו לכל הציבור".

בחברה להגנת הטבע ברכו על החלטת הממשלה. "החברה להגנת הטבע מברכת את הממשלה על החלטה אמיצה ונכונה", נמסר. "אנחנו מקווים כי הוועדה המחוזית, שתידרש לנושא מחדש, תחזיר את החוף לרשות הציבור ולא תתיר להקים בו מיזם נדל"ני. יש בישראל מעט מדי חופים פתוחים וטבעיים ועלינו להגן עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully