וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: המרבים לצרוך משקאות מוגזים - אלימים יותר

מחקר חדש שנערך בהשתתפות 1,878 בני נוער בארה"ב מצא כי קיים קשר ישיר בין צריכת משקאות מוגזים שאינם דיאטטיים לבין אלימות. "ייתכן שזה בגלל שילדים אלימים צורכים יותר אלכוהול"

קיים קשר ישיר בין אלימות בקרב בני נוער לבין כמות המשקאות המוגזים שהם נוהגים לצרוך, כך עולה ממחקר חדש שפורסם בבריטניה. מתוצאות המחקר עולה, כי לבני נוער השותים למעלה מחמש פחיות של משקה קל מוגז שאינו דיאטטי, במשך שבוע, סיכוי גדול יותר לקחת חלק בתקריות אלימות, בהשוואה לכאלה ששתו כמות קטנה יותר.

המחקר, בו לקחו חלק 1,878 תלמידי תיכון בעיר בוסטון בארה"ב, בגילאי 14-18, בדק גם את צריכת האלכוהול בקרב בני הנוער וכן את מידת העישון בקרבם. כמו כן, התלמידים נשאלו על נשיאת נשק והאם הם נחשפו לאלימות אצל חברים או בני משפחה. יצוין, כי מרבית התלמידים שהשיבו על שאלוני המחקר היו ממוצא לטיני, אפרו-אמריקאי או שילוב של השניים. מעטים מביניהם היו אסייתים או "לבנים". עוד חשוב לציין, כי התלמידים המשתתפים לא נשאלו אילו משקאות מוגזים הם נוהגים לשתות.

43% מקרב המשיבים אשר צרכו 14 פחיות של משקה מוגז בשבוע, העידו כי נשאו בעבר אקדח או סכין. זאת לעומת 23% בלבד בקרב בני הנוער שצרכו פחית אחת של משקה מוגז לכל היותר. כמו כן, 58% מקרב הצרכנים המושבעים של המשקאות המוגזים העידו כי עשו שימוש באלימות נגד חבריהם. זאת לעומת 35% בלבד בקרב אלה שצרכו פחית או לכל היותר.

"מצאנו קשר חזק בין כמות המשקאות הקלים שהילדים הללו צורכים ומידת האלימות שגילו, לא רק נגד חבריהם, אלא גם במערכות יחסים", הסביר דיוויד המנוויי, פרופ' בבית הספר לרפואה ציבורית בהרווארד, "נדהמנו לגלות כמה הקשר ברור". עם זאת, בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית, הדגיש המנוויי כי רק חקירה מעמיקה יותר בעתיד תוכל לאשש או להפריך טענה זו.

"זו הפעם הראשונה שהשאלה הזו נחקרת", הסביר המנוויי, "אין לנו מושג מדוע קיים הקשר החזק הזה בין שני הדברים. ייתכן בהחלט שזה נובע מכך שילדים אלימים, מאיזו סיבה שלא תהיה, נוהגים לעשן יותר, לצרוך יותר אלכוהול, ואולי גם לצרוך יותר משקאות קלים. אנחנו פשוט לא יודעים, נבחן זאת לעומק יותר באמצעות מחקרים נוספים".

עוד על אלימות בקרב בני נוער:
ישראל 2011: 151 אלף ילדים ונוער במצבי סיכון
הנחיה למורים בריטים: מותר ”כוח סביר” נגד תלמיד
דו”ח: ירידה במספר התיקים הפליליים שנפתחו לנערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully