וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיה למורים בריטים: מותר "כוח סביר" נגד תלמיד

משרד החינוך בבריטניה פירסם הנחיות חדשות ל-21,000 בתי הספר בממלכה, האוסרות על מדיניות "אפס מגע" ומסמיכות מורים לתפוס, למשוך ובמידת הצורך אף לפצוע: "נספק סביבה בטוחה ומסודרת"

למורים ואנשי צוות בבתי ספר מותר להשתמש באמצעים "סבירים", כולל שימוש בכוח, כדי להוציא מהכיתה תלמידים מפריעים, להפריד בין תלמידים מתקוטטים ולמנוע גילויי אלימות של תלמידים. כך קובעים קווים מנחים חדשים שהפיץ היום משרד החינוך הבריטי (שלישי) למורים בכ-21,000 בתי ספר ציבוריים בממלכה. בין היתר, נכתב בהנחיות כי "לא תמיד ניתן להימנע מפציעת תלמידים".

על פי דיווח ה"טלגרף", ההנחיות החדשות אוסרות בצורה מפורשת על מדיניות של "אפס מגע" בין מורים לתלמידים, הנהוגה כבר בכמה בתי ספר בבריטניה בניסיון למנוע תביעת מורים. כמו כן, מבהיר משרד החינוך למנהלי בתי הספר, כי עליהם להימנע מהרחקה אוטומטית של מורה רק משום שהואשם בשימוש ב"כוח מופרז" נגד תלמיד.

ההנחיות החדשות הוצאו בעקבות התגברות הביקורת הציבורית על מאזן הכוחות בבתי בספר, שהולך ונוטה לצדם של התלמידים, המגובים על ידי הוריהם. בשנת 2010 נרשם שיא באירועי תקיפה נגד עובדי בתי ספר, ו-44 מורים אושפזו בבתי חולים עם פציעות קשות לאחר שהותקפו על ידי תלמידים. עוד מספר להמחיש עד כמה המצב קשה: מדי יום מושעים מבתי ספר בבריטניה כ-1,000 תלמידים בגלל אלימות.

חיפושים בתיקים, גלאי מתכות

בהנחיות החדשות, המתפרשות על פני 52 עמודים (חומר קריאה קליל בהשוואה להנחיות שהופצו בתקופת ממשלת הלייבור, שנזקקו ל-600 עמודים), מפורטות מגוון טקטיקות להתמודדות עם מצבים שונים בבית הספר ולהשתלט על תלמידים "בעייתיים".

בין היתר, מסמיכות ההנחיות את המורים להעניש תלמידים בגין התנהגות אלימה או בריונית גם אם נעשתה מחוץ לשעות הלימודים ואף בסוף השבוע; לערוך חיפוש בכליהם של תלמידים ללא הסכמתם; לשקול לחייב את התלמידים לעבור דרך גלאי מתכות בהיכנסתם לבית הספר; ולחייב את הורי התלמידים לחתום על הצהרה שהם מוכנים להיקנס אם ילדיהם יפרו את כללי בית הספר.

אשר לשימוש ב"כוח סביר" נגד תלמידים, ההנחיות מספקות מספר דוגמאות לכך, בהן תפיסת התלמיד ואחיזה בו כדי שלא יוכל לברוח; משיכת התלמיד בזרועו; וחסימה פיזית של תלמיד או עמידה בין שני תלמידים כדי להפריד ביניהם. "על אנשי הצוות להימנע ככל האפשר מגרימת פציעות", נכתב, "אך במקרים קיצוניים, ייתכן שלא ניתן יהיה להימנע מפציעת התלמיד". כדי לנקוט בצעדים אלו, מודגש בהנחיות - אין כל צורך באישור ההורים.

בסעיף צדדי, קובע המסמך כי גם גילויי חיבה פיזיים של מורים כלפי תלמידים - כמו אחיזת ידיהם, טפיחה על השכם, ניחום ילד עצוב באמצעות ליטוף או הדגמת פעולות ספורטיביות - הן כולן פעולות לגיטימיות, שמורים יכולים לבצע ללא חשש שיתוייגו כפדופילים.

"ההנחיות החדשות והברורות הללו מסירות את נייר הדבק שמנע עד כה ממורים להפגין ביטחון ולשמור על המשמעת בכיתה", אמר שר החינוך הבריטי, ניק גיב. "תפקיד הממשלה הוא להעניק לבית הספר את החופש והתמיכה שהם זקוקים להם כדי לספק סביבה בטוחה ומסודרת, שבה המורים יוכלו ללמד והתלמידים ללמוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully