וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: מוטרדים ממעבר של חמאס למצרים

24.10.2011 / 9:01

האפשרות שחמאס יעביר את מפקדותיו מסוריה למדינה המקיימת שיתוף פעולה ביטחוני עם ישראל מהווה מבחינת מערכת הביטחון תהליך שלילי. "פתיחת משרדי חמאס בקהיר - מתן לגיטימציה לטרור"

בכירים במערכת הביטחון בישראל מודאגים מהכוונה של מצרים וירדן לאפשר לראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ולשאר ראשי התנועה בדמשק, לפתוח משרדים בקהיר או בעמאן. הנציגות של חמאס בסוריה בוחנת לעבור למדינה אחרת, בעקבות המתיחות בין הארגון למשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד. לדברי בכירים במערכת הביטחון, מדובר ב"מתן לגיטימציה לטרור".

מאז החלה ההתקוממות העממית כנגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד, נמצאת תנועת האחים המוסלמים בסוריה על סף התנגשות עם צבא סוריה ומשטרו של אסד. במערכת הביטחון, בישראל ובארה"ב עוקבים אחר יכולתן של תנועות האחים המוסלמים במזרח התיכון לקרוא תיגר על המשטרים הערביים ולהכריז על עצמן כחלופה למשטרים הקיימים במדינות בהן הן שוכנות. ארגון חמאס יונק את האידיאולוגיה שלו מזו של האחים המוסלמים ומזדהה עמה במידה רבה.

עוד באותו הנושא:
משעל: "ההתנגדות נותרה האופציה היחידה, השאר כשלו"
אחמדינג'ד הרגיע את חמאס: "לצדכם עד לניצחון"
מצרים: בכירים אמריקאים נפגשו עם האחים המוסלמים

חמאס בוחנים חלופות לסוריה

על רקע מגמה זו, ובשל חוסר תמיכתם של ראשי חמאס במשטרו של אסד שנאבק באופוזיציה ובמפגינים באלימות, החלו חברי חמאס לבחון חלופות להעברת המפקדה ומשרדי הארגון בסוריה כשעל הפרק נבחנת אפשרות לפתוח משרדים בקהיר או בעמאן.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי עצם הרעיון לארח את מפקדת חמאס במצרים או בירדן מעידה על תהליך שלילי באזור. המשטרים בירדן ובמצרים מכירים בכוחם העולה של האחים המוסלמים וכשם שהאמריקאים מנהלים שיחות גלויות עם האחים המוסלמים במצרים, כך מנסים המשטרים בירדן ובמצרים לרכך את האווירה.

לדברי גורמים בכירים במערכת הביטחון, החלטה של מצרים לארח מפקדה של ארגון טרור בשטחה תערער את מערכת היחסים האינטימית עם מערכת הביטחון בישראל. המשטר המצרי הוכיח רצון בלתי מתפשר להביא לסיום עסקת שליט ולא ניתן להקל בזה ראש, אך החלטה לאפשר הקמת מפקדת טרור בשטחם מצטיירת כמתן לגיטימציה לטרור, אמר אחד הגורמים בשיחה סגורה. גורם בכיר נוסף טען כי סוגיה זו מטופלת על ידי אנשי משרד הביטחון ובקרוב יתנהל דיאלוג בנושא עם המדינות.

בתוך כך הסביר הגורם, כי העובדה שטורקיה קלטה אל שטחה את אסירי חמאס שגורשו במסגרת עסקת שליט, מוגדרת כבעלת משמעות שלילית מאוד באזור. לדברי הגורם, הטורקים עסוקים בחודשים האחרונים בריחוק מהשלטון הישראלי ומנגד בהתקרבות לאחים המוסלמים ומשטרים של מדינות ערביות באזור מה שמעיד על המגמה של ממשלת רג'פ טייפ ארדואן. לדברי הבכיר המגמות החלו עוד לפני המשא ומתן לשחרור עסקת שליט אך יישום העסקה בפועל חשף את המציאות בפני המערב.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully