וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "ההתנגדות נותרה האופציה היחידה, השאר כשלו"

ניר יהב

1.10.2011 / 12:38

בכנס תמיכה בסוגיה הפלסטינית בטהרן התייחס בכיר חמאס לפניית אבו מאזן לאו"ם ואמר כי "מקור הסמכות הוא לא מנהיגים חלשים הפונים למשא ומתן". חמינאי: "הכרה בישראל - סוף לזכות השיבה"

"אופציית ההתנגדות הפכה לאופציה היחידה, לאחר שנעלמו כל האופציות האחרות" - כך אמר היום (שבת) ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. בפתיחת כנס תמיכה בסוגיה הפלסטינית שנערך בטהרן תקף משעל את אבו מאזן בעקבות הפנייה הפלסטינית לאו"ם, ואמר כי "מדובר בצעד שנעשה ללא תיאום עם יתר התנועות בזירה הפלסטינית".

משעל טען כי "מקור הסמכות הוא לא מנהיגים חלשים הפונים למשא ומתן, אלא מקור הכוח הוא מתוך העם והרחוב". עוד טען בכיר חמאס כי "אנחנו דבקים בהתנגדות עד שחרור כל פלסטין", וקרא להנהגה הפלסטינית "לעמוד בלחצים האמריקאים והערבים המוטלים עליה". עוד ציין משעל כי "עלינו קודם לשחרר את אדמות פלסטין ורק אחר כך להקים מדינה על האדמות המשוחררות. לאף אחד אין זכות לקבל החלטה בשם העם שלנו".

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. רויטרס
זועם על פניית אבו מאזן לאו"ם. משעל/רויטרס

באירוע נשא דברים גם המנהיג העליון של אירן, האייתולה עלי חמינאי. חמינאי ציין כי "פלסטין נמתחת מהירדן לים, ואין להסכם לכל פשרה בעניין, אפילו לא על סנטימטר אחד". לדבריו, אם תסכים הרשות הפלסטינית להכיר בישראל, "יהיה זה סוף לזכות שיבתם של הפליטים הפלסטינים שגורשו מישראל ב-1948".

"נחוצה סבלנות ותקווה, לא צעדים מאולתרים"

חמינאי אמר כי סבלנות, תקווה ונחישות נחוצות בשלב זה של המאבק הפלסטיני, ולא "צעדים מאולתרים". חמינאי ביקש להבהיר כי אין ברצונה של אירן "לזרוק את היהודים לים", אבל ציין כי לא האו"ם צריך לשלוט בפלסטינים – אלא על העם הפלסטיני לקבוע את גורלו בעצמו, באמצעות משאל עם.

עוד אמר האייתולה כי על מדינות ערב לסרב להכיר בישראל ולא לתמוך בה, והתייחס בביקורת לאלו שעשו כן: "מדינות שפתחו בקשרים פוליטיים וכלכליים עם ישראל לא יכולות להיחשב חלק מהאומה האיסלמית". חמינאי ביקר גם את ארצות הברית ואירופה, ואמר כי תמיכתן בציונות היא הסיבה לכל בעיותיהן. לדבריו, הסיבה היחידה לתמיכה של אובמה בישראל בתקופה האחרונה, נובעת בשל הצורך שלו לשכנע את הקול היהודי לתמוך בו בבחירות לנשיאות ב-2012.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על קיום הכנס וההתבטאויות בו ואמר כי "הצהרות השטנה ממשטר האייתולות על הכוונה להשמיד את מדינת ישראל מחזקות את העמידה האיתנה של הממשלה בראשותי, על צורכי הביטחון של אזרחי ישראל, ודרישתנו להכרה בישראל כמדינה יהודית. ישראל תמשיך לחתור לשלום ותעשה זאת תוך כדי הבטחת התנאים לקיום השלום למען עתידם הבטוח של אזרחי ישראל לדורות".

עוד בנושא
”נעכב ההחלטה בעניין פלסטין כדי לסייע לקוורטט”
אירופה: אין עוררין על זכות הפלסטינים למדינה
הרשות על הצעת הקוורטט: ”יש בה גורמים מעודדים”

השתתף בהכנת הידיעה: פנחס וולף

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully