וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: אין עוררין על זכות הפלסטינים למדינה

הפרלמנט האירופי הביע עמדתו בנוגע לבקשת הפלסטינים מהאו"ם להכיר בהם כמדינה, ואישר החלטה הקוראת להגיע להסכם מדיני תוך שנה. כמו כן, הדגיש את חשיבות ביטחון ישראל

הפרלמנט האירופי, הגוף המחוקק של מדינות האיחוד האירופי, אימץ אמש (חמישי) החלטה הקוראת להגיע להסכם מדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית תוך שנה, וקבע כי רצונם של הפלסטינים להקים מדינה הוא "זכות לגיטימית". מאות חברי הפרלמנט, שהתכנסו בשטרסבורג, קיבלו פה אחד את ההחלטה, הדומה במרכיביה למתווה הקוורטט.

עוד באותו נושא:
הרשות על הצעת הקוורטט: "יש בה גורמים מעודדים"
מתווה הקוורטט: "הסכם בין ישראל לפלסטינים, תוך שנה"
ארדואן ב"פנייה לאנושות": הפלסטינים שם כדי להישאר

אבו מאזן חזר לרמאללה אחרי נאומו באו"ם, ספטמבר 2011. AP
"אין עוררין על זכותם של הפלסטינים להכרה ולמדינה משלהם". אבו מאזן בהגיעו לרמאללה לאחר הנאום באו"ם/AP

"אין עוררין על זכותם של הפלסטינים להכרה ולמדינה משלהם, כמו גם על זכותה של ישראל להתקיים בגבולות בטוחים", נכתב בהחלטת הפרלמנט. הפרלמנט חזר על תמיכתו בפתרון שתי המדינות על בסיס גבולות 67', כשירושלים תהיה עיר הבירה של שתי המדינות. כמו כן, הדגיש הפרלמנט ואמר כי על ישראל והפלסטינים לשוב ולקיים משא ומתן ישיר ללא כל עיכובים. הפרלמנט קרא למדינות החברות באיחוד האירופי להגיע לעמדה משותפת לבקשת הפלסטינים מהאו"ם, ולהימנע ממחלוקת בקרב המדינות החברות. בנוסף, הדגיש הפרלמנט כי על המדינות החברות באיחוד, כמו גם על הקהילה הבינלאומית, לאשר מחדש את מחויבותם החזקה לביטחון מדינת ישראל.

עוד בהחלטה, קרא הפרלמנט לממשלת ישראל להפסיק כל בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, וכן במזרח ירושלים. בהחלטתו התעקש הפרלמנט כי ירי הרקטות לעבר ישראל מרצועת עזה צריך להיפסק, וכי יש להגיע להפסקת אש תמידית.

בתוך כך, הוועד הפועל של אש"ף, שהתכנס אתמול כדי לדון בהצעת הקוורטט, מסר בתום הישיבה כי בהצעה קיימים מספר "גורמים מעודדים". בהודעה שפרסם הודיע הוועד כי בחן לעומק את הודעת הקוורטט, שקראה לצדדים לחדש את המשא ומתן בתוך חודש, ומצאה שם מספר דברים מעודדים, כגון הגדרת מסגרת זמנים ברורה של שלושה חודשים להצגת תכנית מפורטת על נושאי הביטחון והגבולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully