וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בכירים אמריקאים נפגשו עם האחים המוסלמים

2.10.2011 / 15:32

בישראל חוששים מעליית כוחם של האחים המוסלמים במצרים, לאחר שאושר לנציגיהם לכהן בפרלמנט. דיפלומט אמריקאי אמר שפקידים מארה"ב נפגשו עם אנשי המפלגה, אך הם מכחישים את הטענה

פקידים רמי דרג מארצות הברית נפגשו עם נציגים של מפלגת האחים המוסלמים. כך מדווחת הבוקר (ראשון) סוכנות הידיעות רויטרס, המצטטת דיפלומט אמריקאי בקהיר. לדבריו, מדובר במגעים שנועדו לסייע לוושינגטון להכיר טוב יותר את מצרים ולהסביר את מדיניותה של ארצות הברית באזור. עם זאת, הדיפלומט הבהיר כי לא מדובר בפגישות שנערכו בדרג שגרירים.

בישראל חוששים ממינוי אנשי המפלגה לתפקידים במערכת השלטון המצרית, בין היתר בשל קשריהם עם חמאס ועם אירן. בתחילת יולי התריע ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, כי טהרן אף "שואפת לחדור לשורות האחים המוסלמים". גורמים במפלגה התבטאו בחריפות נגד ישראל, ואחד מהם, ד"ר עבד אל-מונעם אל-פותח, אמר לפני חודש כי הסכם השלום בין שתי המדינות שווה ל"פיסת נייר". מונעם, שהודיע זה מכבר כי יתמודד על נשיאות מצרים, טען כי אנשי המשטר הקודם שימשו "סוכנים של הציונים", כלשונו.

מזכ"ל תנועת האחים המוסלמים, מחמוד חוסיין, בראש מסיבת עיתונאים של התנועה, קהיר, מצרים, 30 באפריל 2011. AP Photo/Khalil Hamra, AP
בכירי האחים המוסלמים, לאחר שאושר לנציגיהם לכהן בפרלמנט/AP, AP Photo/Khalil Hamra

הדיפלומט אישר הבוקר כי לארצות הברית יש "קשרים ישירים עם בכירים ב'מפלגת החופש והצדק'", הסיעה שהוקמה לאחר שהאחים המוסלמים הורשו לכהן בפרלמנט עם הדחתו של הנשיא, חוסני מובארק. הוא סירב לפרט אם המגעים התקיימו במצרים, בארצות הברית או במדינה שלישית, אך אמר כי "לא עשינו הבחנה בין חברי הסיעה לאנשי המפלגה". בשבוע שעבר התראיין יו"ר המפלגה, מוחמד מורסי, לעיתון המקומי "א-דוסתור", וטען כי אנשיו לא נפגשו עם גורמים אמריקאיים מאז שאושר לחבריה לכהן בפרלמנט. גם הבוקר הכחיש אחד מסגניו, עיסאם אל-אריאן, את הדיווחים.

קלינטון: ננהל קשרים עם כל ממשלה המחויבת לזכויות אדם

בריאיון ששודר בסוף השבוע בטלוויזיה המצרית, התבקשה מזכירת הילרי קלינטון להבהיר אם ארצות הברית תכונן קשרים עם "האחים המוסלמים", במידה ונציגיה יכהנו בממשלה העתידית. היא חזרה על דברים דומים שאמרה בעבר, לפיהם וושינגטון "מוכנה לעבוד עם כל ממשלה שנציגיה מחויבים לזכויות האדם, לדמוקרטיה ולאי-נקיטה באלימות".

כבר לפני כמה חודשים הצהירו בוושינגטון על נכונות לכונן קשרים עם המפלגה, פלג של אחת התנועות הפופולריות ביותר במצרים, שהתחזקה עוד יותר לאחר נפילת מובארק, והפיכתה לחוקית. מזכירת המדינה קלינטון אמרה בשעתו כי "קשרים מוגבלים" עם המפלגה מהווים אינטרס לוושינגטון. בעבר, הנהיגה ארצות הברית מדיניות שהרשתה לדיפלומטים שלה במצרים להיפגש רק עם אנשי התנועה שנבחרו לפרלמנט, וכיהנו במושבים שנשמרו למועמדים עצמאיים. בדרך זו נשמרו קשרים מסוימים, בלי ליצור רושם שמדובר במדובר במגעים פוליטיים.

כותרות אחרונות בנושא
סקר במצרים: שליש מהציבור תומכים ב"אחים"
צעירי המפלגה ניסו להקים פלג חדש - והודחו
מדוע הסתבך ראש ממשלת טורקיה עם התנועה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully