וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: אנו ב"קשר מוגבל" עם האחים המוסלמים

לאחר שבכיר בממשל צוטט באומרו כי ארה"ב "חידשה את קשריה" עם הארגון המצרי, הבהירה מזכירת המדינה - קשרים מוגבלים היו קיימים כבר, והם יימשכו במתכונת זו: "זה אינטרס אמריקאי"

ארצות הברית ממשיכה במדיניותה הקיימת, לקיים "קשרים מוגבלים" עם תנועת האחים המוסלמים במצרים. כך הבהירה היום (חמישי) מזכירת המדינה הילרי קלינטון. הדברים נאמרו כהבהרה בעקבות דיווח מהלילה, לפיו ארה"ב קיבלה באחרונה החלטה לחדש את קשריה עם התנועה - שזכתה באחרונה למעמד של מפלגה פוליטית ועומדת להתמודד בבחירות, לאחר שנים שבהם היה מחוץ לחוק בהוראת שלטונו של חוסני מובארק.

במסיבת עיתונאים במהלך ביקור בבודפשט בירת הונגריה, אמרה קלינטון כי קשרים מעין אלו מהווים "אינטרס של ארה"ב", וכי מגעים התנהלו עם הארגון בכמה הזדמנויות בשנים האחרונות, שבהם הדגיש הצד האמריקאי את חשיבות הדבקות באי-אלימות, בחירויות הדמוקרטיות ובזכויות נשים ומיעוטים.

הנהגת האחים המוסלמים במצרים במסיבת עיתונאים ב-9 בפברואר 2011. Mohammed Abou Zaid, AP
מגעים התנהלו בכמה הזדמנויות. ראשי האחים המוסלמים במצרים/AP, Mohammed Abou Zaid

כמה שעות לפני דברי קלינטון, במהלך הלילה, התפרסמו דבריו של "בכיר בממשל האמריקאי" בעילום שם, לפיהם בממשל האמריקאי התקבלה החלטה באחרונה, ליצור קשרים רשמיים עם האחים המוסלמים, לאחר שנים של נתק, בשל ההכרה בכוחה וחשיבותה הגוברים של התנועה. "המצב הפוליטי במצרים השתנה, וממשיך להשתנות", אמר הגורם הבכיר. "זה האינטרס שלנו לעמוד בקשר עם כל המפלגות שמתמודדות על מקום בפרלמנט ועל הנשיאות".

עוד כותרות מהאחים המוסלמים במצרים:
תנועת "האחים המוסלמים" אושרה כמפלגה
האחים המוסלמים: לא מעוניינים לשלוט במצרים
אובמה: "לאחים המוסלמים אין רוב במצרים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully