וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: תנועת "האחים המוסלמים" אושרה כמפלגה

הוועדה לענייני מפלגות במצרים אישרה לראשונה לתנועת "האחים המוסלמים" להקים מפלגה פוליטית. מזכ"ל המפלגה: "נתחיל בקרוב את ההכנות לקראת הבחירות הקרובות"

הוועדה לענייני מפלגות במצרים אישרה אתמול (שני) באופן היסטורי את הקמתה של מפלגת "החופש והצדק", שהורכבה בידי "האחים במוסלמים".

מדובר בפעם הראשונה בה מאושר לתנועה להקים מפלגה פוליטית, מאז הקמתה בשנת 1928 ומאז הוצאה אל מחוץ לחוק בשנת 1954. כמו כן, מדובר במפלגה הראשונה שמקבלת את אישור הוועדה מאז הדחתו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, בעקבות ההפיכה במדינה.

האחים המוסלמים: לא מעוניינים לשלוט במצרים
אובמה: ”לאחים המוסלמים אין רוב במצרים"
ישראל חוששת: האחים המוסלמים ישתלטו על ההפגנות במצרים

לדברי כמאל נאפע, יו"ר הוועדה לענייני מפלגות, הוועדה אישרה באופן רשמי את הקמת המפלגה כבר בישיבתה ביום ראשון. חברים בוועדה אמרו כי "תנאי הקמת המפלגה הושלמו לאחר ההודעה על שמות מקימיה ולאחר שלמדנו את כל המסמכים שהוגשו, בכפוף לתנאי ההקמה".

מזכ"ל המפלגה, מוחמד סעד אל-כתאתני, אמר מצדו כי "עד כה לא קיבלנו את האישור הרשמי. הדבר הראשון שנעשה כמפלגה הוא בחירת הוועד הפועל והרכבתו – מה שיקרה בתוך שבוע או עשרה ימים. נתחיל בקרוב את ההכנות לקראת הבחירות הקרובות לפרלמנט".

לפני כחודש סיפר חבר בכיר בארגון ה"אחים המוסלמים" לסוכנות רויטרס כי הוא מתכוון להציע את מועמדותו לנשיאות מצרים. בראיון שנערך עמו אמר עבד אל-פותוח כי הוא ירוץ כמועמד עצמאי בבחירות הנשיאותיות הקרובות. "אני לא חבר בשום מפלגה כעת. האחים המוסלמים כארגון לא יתמודדו בבחירות".

עוד על תנועת "האחים המוסלמים":
דעה: ”האחים המוסלמים טובים לאמריקה ולקפיטליזם"
האחים המוסלמים: הצבא דן איתנו בהפלת מובארק
בחודש ינואר: גל מעצרים של ראשי ”האחים המוסלמים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully