וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים המוסלמים: הצבא דן איתנו בהפלת מובארק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.2.2011 / 12:52

עוד גורמי אופוזיציה טוענים כי הצבא יפנה עורף לנשיא. אל-בראדעי האשים אותו ב"מעשים פליליים", וקבע: "אם לא יעזוב, יעמוד לדין". בכיר האופוזיציה נור: "שלטון מובארק לא קיים עוד"

בתנועת האחים המוסלמים במצרים טוענים כי הם מצויים במגעים עם ארגוני האופוזיציה האחרים, כמו גם עם צבא מצרים, על הפלת הנשיא חוסני מובארק. בראיון שפרסמה בצהריים (שלישי) רשת סקיי, על רקע "צעדת המיליון" המתגבשת בקהיר, אמר בכיר התנועה, עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח, כי מובארק "הוזה" אם הוא חושב שהצבא יציל אותו: "הוא רוצה להגיד שהצבא איתו ולא עם העם, אבל הוא טועה".

לפ הדיווח של רשת סקיי, האחים המוסלמים אינם היחידים שטוענים כי הצבא כבר אינו לצדו של הנשיא. הרשת ציטטה מנהיג נוסף של הפגנות המחאה, עומאר אל-בראזי, שאמר כי "אנחנו מקבלים איתותים מהצבא, שאם המחאה תהיה רחבה מספיק, הוא יפנה עורף למובארק".

ד"ר מוחמד אל-בראדעי, שהוסמך על ידי רוב פלגי האופוזיציה במצרים לייצג את העם מול השלטונות, אומר כי על מובארק לוותר על השלטון אם הוא רוצה להימנע מהעמדתו לדין. בראיון ל"אינדפנדנט" שהתפרסם הבוקר אמר אל-בראעי: "כשהשלטון מעלים לחלוטין את המשטרה מהרחובות, מנסה ליצור רושם שללא מובארק המדינה תשקע בתוהו ובוהו, זה מעשה פלילי. מישהו חייב לתת את הדין. האנשים כבר לא אומרים שמובארק צריך ללכת, אלא שהוא צריך לעמוד למשפט. אם הוא רוצה להציל את עורו, כדאי שיעזוב".

בראיון הבהיר אל-בראדעי, מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר וחתן פרס נובל לשלום, כי אינו מעוניין להיות נשיא מצרים כמינוי של קבע - אך יסכים לשמש כנשיא באופן זמני: "אם תהיה אחדות דעים בקרב העם בעניין, אעשה מה שאני יכול לעשות עבורם".

שליח אמריקאי בקהיר - "רמז" למובארק?

בראיון נוסף, שהעניק בצהריים לרשת "אל-ערבייה", הבהיר אל-בראדעי שוב כי המפגינים ברחבי המדינה דורשים את התפטרותו של מובארק, ללא דיחוי. "על מובארק להתפטר ולעזוב את המדינה כדי למנוע מרחץ דמים". רק לאחר עזיבת מובארק, לדבריו, יוכלו גורמי האופוזיציה לפתוח במו"מ עם הממשלה.

לדרישה הזו הצטרף גם בכיר באחים המוסלמים, מוחמד אל-בלטגי: "הדרישה הראשונה שלנו היא שמובארק יעזוב. רק אחר כך, אפשר יהיה להתחיל בדיאלוג".

דברים קשים ביותר נגד שלטון מובארק אמר היום גם מנהיג אופוזיציה מצרי בולט נוסף, ראש מפלגת "אל-רד", איימן נור. "לא קיים יותר דבר כזה ששמו 'משטר מובארק', אלא רק שאריות של המשטר שמתעקשות להישאר בתפקידיהן אך הן יסולקו תוך שעות או ימים", אמר בראיון לרשת הטלוויזיה הלבנונית OTV. עוד סיפר נור כי תנועות האופוזיציה הרכיבו רשימה של בכירי האופוזיציה, בהם הוא עצמו וכן אל-בראדעי, "שתנהל את המדינה לאחר נפילת משטר מובארק".

אתמול נחת בקהיר פרנק וויסנר, שליח מיוחד מטעמו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והוא אמור להיפגש עם הנשיא מובארק. הממשל לא הודיע מה מטרת נסיעתו של וויסנר, בעבר שגריר בקהיר המכיר היטב את מובארק ואת בכירי ממשלו, מלבד הודעה לקונית של דובר מחלקת המדינה, פיליפ קראולי, כי בוושינגטון מעריכים שהביקור יהיה "מועיל". עם זאת, בארה"ב נשמעות הערכות לפיהן וויסנר נשלח כדי להבהיר בחשאי ו"בעדינות" למובארק כי בארה"ב סבורים שעליו להתפטר.

עדכון ראשון: 11:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully