וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעל שוחרר בעסקת שליט, אשתו חיכתה לו 19 שנה

ניר יהב

23.10.2011 / 14:00

מוחמד סכארן נידון למאסר עולם בישראל לאחר שהטמין מטען שפגע בחיילי צה"ל באינתיפאדה הראשונה. אלא שלפני שנעצר התחתן ולא הספיק להתייחד עם אשתו. עם שחרורו הם התאחדו

לפני 19 שנה התחתן מוחמד סכראן, תושב מחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה, עם בחירת לבו, סנא. יממה לאחר מכן הוא נאלץ לעזוב אותה כדי להימלט מכוחות צה"ל. לאחר מספר חודשים הוא נעצר על ידי ישראל ונידון למאסר עולם. לכל אורך השנים המתינה לו רעייתו הטרייה עד שבשבוע שעבר הוא שוחרר במסגרת עסקת שליט, התאחד עם בת זוגו וחגג את נישואיו באיחור קל של 19 שנה.

עוד על משוחררי עסקת שליט:

ח"כ א-סנע: "כל אסיר פלסטיני הוא כמו שליט"
חגיגות? יידוי אבנים והעברת צמיגים במעבר ביתוניא
בכירי חמאס משתתפים בחגיגות שחרור האסירים בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למרות מאסרי העולם והשנים הארוכות בכלא, המתנתי לו בסבלנות. לא התייאשתי לרגע". המחבל ואישתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ביום שנעצרתי הייתי בן 20", סיפר סכראן. "נישאתי מספר חודשים לפני כן אך לא ביליתי ולו יום אחד עם רעייתי כי הייתי מבוקש ונאלצתי להימלט. הימים היו ימי האינתיפאדה הראשונה ואני החלטתי לבצע פיגוע נגד כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול. אני וחבריי הטמנו מטען חבלה והצלחנו לברוח מהמקום לאחר שווידאנו כי מספר חיילים נפגעו כתוצאה מהפיצוץ. חיילי צה"ל הצליחו בסופו של דבר לעצור אותי. אני נחקרתי ועוניתי קשות, אך לא הלשנתי על אף חבר בחולייה שלי. כשהגעתי לבית המשפט הבנתי שהעונש יהיה קשה, ואכן נידונתי לשני מאסרי עולם, שאותם העברתי בכלא נפחא".

אשתו סנא סיפרה על ההתרגשות שאחזה בה כששמעה שבעלה עומד להשתחרר מהכלא: "קשה לתאר את התחושות והרגשות שלי כששמעתי שמוחמד עומד להשתחרר מהכלא. ברגע ששמעתי על כך, לא הצלחתי לאכול ולישון במשך שבוע ימים מרוב התרגשות. שמחתי ענקית. למרות מאסרי העולם והשנים הארוכות בכלא, המתנתי לו בסבלנות. לא התייאשתי לרגע. נהפוך הוא. אמונתנו באללה רק גדלה. מוחמד תמיד היה במחשבותיי".

עיסא, בן דודו של מוחמד, סיפר כי המשפחה החליטה לחגוג את נישואיהם של מוחמד וסנא מחדש "כדי שהשמחה תהיה כפולה: גם שמחה על שחרורו של מוחמד מהכלא וגם שמחה על הנישואים מחדש". ואכן, מאות מתושבי מחנה הפליטים אל-בורייג' הגיעו אתמול כדי לחגוג את נישואיהם של מוחמד וסנא, אשר המתינה לו 19 שנים. החוגגים שרו שירים, הניפו את דגלי פלסטין, רקדו ואכלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully