וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניבא את מותו הקרב של צ'אווס - וגורש מוונצואלה

רופא שטיפל בעבר בנשיא ונצואלה טוען כי הוא גורש מהמדינה וכי קיים חשש לחייו לאחר שהצהיר כי לנשיא שנתיים בלבד לחיות. זאת בניגוד להצהרת צ'אווס עצמו כי הוא בריא לחלוטין

יומיים לאחר שהצהיר נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, כי החלים לחלוטין ממחלת הסרטן, פרסם אתמול (שישי) עיתון במדינה מכתב שכתב רופאו לשעבר, ד"ר סלבדור נברטה, בו הוא טוען כי גורש מונצואלה על ידי כוחות משטרה. הרופא הסביר וכתב כי גורש מכיוון שדיווח לעיתון מקסיקני כי מצבו הבריאותי של הנשיא דווקא חמור, וכי נותרו לו פחות משנתיים לחיות.

עוד באותו הנושא:
הוגו צ'אווס הכריז: הצלחתי לנצח את מחלת הסרטן
צ'אווס מספיד את הסרטן - ויוצא לעוד כימותרפיה
צ'אווס יצא לכימותרפיה בקובה: "לא העת למות"

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס מדבר עם עיתנאים לפני צאתו לסבב נוסף של כימותרפיה בקובה, קראקס, 17 בספטמבר 2011. רויטרס
"אני מודאג מכך שהנשיא ואלה הסובבים, לא מבינים את מלוא חומרת המחלה, משום האופן החשאי בו היא טופלה" אמר רופאו לשעבר של הנשיא. הוגו צ'אווס/רויטרס

ד"ר נברטה טיפל במנהיג הדרום אמריקאי לפני עשר שנים ושמר מאז על קשר עם בני המשפחה של הנשיא ועם הצוות הרפואי שליווה אותו במחלת הסרטן. ביום שני התראיין נברטה לעיתון המקסיקני "מילניו" וסיפר כי צ'אווס לוקה בסרטן מסוג אלים במיוחד – סרקומה, סרטן הפוגע ברקמת השריר וכי הוא אף התפשט בגופו. עוד אמר הרופא כי לדעתו לצ'אווס נותרו שנתיים בלבד לחיות. "אני מודאג מכך שהנשיא ואלה הסובבים, לא מבינים את מלוא חומרת המחלה, משום האופן החשאי בו היא טופלה", אמר בראיון.

במכתב שכתב ד"ר נברטה, ופורסם אתמול בכלי התקשורת בונצואלה, טען הרופא כי הוא אולץ לברוח מהמדינה עם בני משפחתו, זאת לאחר שאנשי משטרה ביקרו במשרדו וערכו חיפוש במסמכים ובמחשבו האישי. עוד כתב כי כעת הוא חושש לחייו. כמו כן העידו רופאים בכירים ואמרו שאנשי משטרה ביקרו את ד"ר נברטה במשרדו מיד לאחר פרסום הראיון.

פחות מחמישה חודשים לאחר שחשף כי הוא חולה בסרטן וכי עבר ניתוח חירום בקובה, הכריז שלשום צ'אווס כי הצליח להביס את מחלת הסרטן בה לקה. נשיא ונצואלה ציין כי שורה של בדיקות שעבר בימים האחרונים בקובה, העידו על כך שאחרי חודשיים של טיפולים כימותרפיים, לא נמצאו סימנים לחזרת המחלה.

אחרי חזרתו מקובה אמר צ'אווס לכתבים כי הוא "נקי מהמחלה. הכל הלך באופן מושלם, התחלתי לצאת מהמערה". צ'אווס אמר את הדברים לאחר שהגיע לעיר לה פרייה בדרום-מערב ונצואלה. בהמשך הגיע צ'אווס לביקור בכנסייה בעיר לה גריטה ובמהלך התפילה במקום אמר: "זה ממש נס שאני עומד כאן. תודה לאל, אחרי קרב שנמשך ארבעה חודשים, אין שום סימן לסרטן בגופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully