וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דיפלומטים מישראל אמרו לגרפל שישוחרר בקרוב

העיתון "אל-מסרי אל יום" מדווח שדיפלומטים מישראל וארה"ב ביקרו את הצעיר היהודי העצור באשמת ריגול, ואמרו לו כי ישוחררר בשבוע הקרוב. גורם משפטי בקהיר: "לא מכירים עסקת אסירים"

בכירים משגרירויות ארצות הברית וישראל בקהיר ביקרו שלשום (שלישי) את האזרח הישראלי-אמריקאי, אילן גרפל, העצור במצרים באשמת ריגול זה כמה חודשים. כך דיווח אתר העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", מפי גורמי ביטחון מצריים.

לפי הדיווח, הביקור היה בבית הכלא בו מוחזק גרפל, ובמהלכו עדכנו אותו הבכירים, בהם עורכי דין, כי תמו המגעים לשחרורו וכי הוא צפוי לעזוב את מצרים תוך שבוע. פקידים משפטיים בקהיר דחו את הדיווחים על אודות עסקה לשחרור גרפל תמורת 81 אסירים מצרים הכלואים בישראל, ואמרו כי עסקה שכזו "לא התקבלה בפרקליטות".

עוד באותו נושא:
עוד דיווח במצרים: "גרפל ישוחרר מיד אחרי שליט"
ה"מרגל" במצרים: אילן גרפל, עולה ששירת בצה"ל
מה אירע מאחורי הקלעים של המבצע להשבת גלעד שליט?

"המרגל הישראלי" בפייסבוק: מטיף במסגד בקהיר. צילומי חובבים שהועלו לאתר יוטיוב ופייסבוק, צילום מסך
לפי הדיווח, גרפל קיבל ביקור בבית הכלא ונמסר לו כי ישוחרר תוך שבוע/צילום מסך, צילומי חובבים שהועלו לאתר יוטיוב ופייסבוק

מקור ביטחוני במצרים מסר ביום שני האחרון לסוכנות הידיעות רויטרס כי עסקת חילופי שבויים בין ישראל למצרים, שבמסגרתה ישוחרר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, שנעצר לפני מספר חודשים במצרים בחשד לריגול, אך ככל הנראה מואשם בהסתה, קרובה למימוש, ותצא ככל הנראה לפועל מיד לאחר עסקת גלעד שליט. הדברים נמסרו בהמשך לדיווח על פיו גרפל ישוחרר בתמורה ל-81 אסירים מצרים הכלואים בישראל, רובם בגין עבירות פליליות.

עסקת שליט וההתנצלות על הרג השוטרים סללו את הדרך

המקור הדגיש כי למרות סמיכות הזמנים, אין כל קשר בין שתי העסקאות. "לאחר שעסקת שליט תושלם, יהיה הסדר שבמסגרתו יוחלף גרפל במספר אסירים מצרים המוחזקים בבתי כלא בישראל", אמר המקור. "אולם שני המקרים הם נפרדים, ואין קשר ביניהם". הן במשרד החוץ הישראלי והן בשגרירות האמריקאית בקהיר סירבו להתייחס לנושא.

לפי הדיווח בתחילת השבוע, בעיתון המצרי "אל-אהראם", התנצלותה של ישראל על הרג החיילים המצרים בעקבות הפיגוע ליד אילת לפני כחודשיים, לצד התיווך המצרי במגעים לגיבוש עסקת שליט, הם שסללו את הדרך להשלמת עסקת גרפל. לפי העיתון, 32 מהעצורים המצריים שישוחררו בתמורה לגרפל עדיין נחקרים. כל היתר נכלאו לתקופות שבין שנתיים ל-20 שנה.

לפני כשבועיים ביקר בקהיר שר ההגנה האמריקאי לאון פאנטה וקרא לשלטונות במצרים לשחרר את גרפל. במהלך שיחה עם כתבים, אמר פאנטה: "אנחנו מודאגים מהטיפול בגרפל וקוראים לשחרורו המיידי". לאחר מכן הבהיר פאנטה כי הוא אינו מעורב באופן ישיר במשא ומתן לשחרורו של גרפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully