וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחמד ג'עברי הורה לתת לשליט כוס מים וביסקוויט"

ניר יהב

20.10.2011 / 0:06

סוכנות הידיעות הצרפתית חושפת פרטים חדשים אודות שלב העברתו של גלעד שליט מידי חמאס למצרים. בין היתר, נמסר כי לאחר ששליט לגם מן המים אמר מפקד הזרוע הצבאית של הארגון: "השבח לאל"

פרטים חדשים על העברת גלעד שליט מידי הזרוע הצבאית של חמאס לידי השלטונות המצרים: סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה אתמול (רביעי) כי לאחר ששליט הגיע לאולם קבלת הפנים המצרי במעבר רפיח אתמול בבוקר בלוויית מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, והועבר לידי המצרים, הוא לגם מים וניסה להרגיע את נשימותיו המהירות לאחר שהבין סופית שהוא בדרכו הביתה.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הרחוב הישראלי על חזרת שליט: ”הלב גואה מאושר”
ברגשות מעורבים: העסקה מנקודת מבט של אחות שכולה
דעה: מחירה של התפכחות מאוחרת
שליט: צפיתי בטלוויזיה בשבי, אך רק טבע וספורט
41 האסירים שגורשו לחו”ל הגיעו למדינות היעד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחמד ג'עברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לאחר שאנשי חמאס הגיעו עם שליט לצד הפלסטיני של מעבר רפיח, הורה ג'עברי לתת לשליט כוס מים וביסקוויט, וזאת משום שניכרו על פניו של שליט סימנים של עייפות", נמסר, "לאחר ששליט שתה, ג'עברי אמר: 'השבח לאל, אנחנו רוצים שיהיה בבריאות טובה'".

על פי הדיווח, לפני שג'עברי ו-15 מאנשי הזרוע הצבאית של חמאס העבירו את שליט לידי בכירי המודיעין המצרי, הגנרלים ראפת שחאדה, נאדר אל-אעסר ואחמד עבד אל-חאלק, "שרר מתח גדול בקרב המצרים". לאחר שהוא הועבר לידיהם, הם לקחו אותו למשרד של הביטחון הלאומי המצרי הנמצא במעבר. גורם פלסטיני בכיר סיפר כי שלושת הבכירים המצרים קיבלו רשמית את פניו של שליט בשעה 10:00 בבוקר ועדכנו את ישראל כי החייל הישראלי נמצא בידיהם.

כתב של סוכנות הידיעות המצרית הרשמית, שהיה עד לחלק מתהליך העברתו של שליט לנציגי הצלב האדום, סיפר כי הם "ערכו לשליט בדיקה רפואית ושאלו אותו מספר שאלות כדי לוודא שהוא בריא". לאחר מכן ניתנה הזדמנות לכתבת הטלוויזיה המצרית, שהירה אמין, לקיים ראיון קצר עם שליט. לפי הדיווח, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, ראה את שליט, "אך לא לחץ את ידו".

עוד דווח כי במשך תהליך העברתו של שליט במעבר רפיח, פעילות הטלפונים הניידים באזור הופסקה לגמרי. בנוסף דווח כי אמבולנס מצרי המתין בצד לכל אורך הדרך, בנוסף ליחידת קומנדו מצרית חמושה שהייתה פרושה באזור המעבר.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully