וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגשות מעורבים: העסקה מנקודת מבט של אחות שכולה

19.10.2011 / 14:31

במשך יום שלם ליווינו את מזל חוטה ששכלה את אחיה אילן סעדון בשנת 1989. אחד מראשי החוליה שרצחה את אילן שוחרר במסגרת עסקת שליט. האחות משוכנעת: "אילן היה תומך בעסקה"

יח"צ - חד פעמי

(במאי: דני בורשבסקי. עריכה: רן צימט. צילום: רותם אזולאי, רויטרס, דובר צה"ל)

החייל אילן סעדון נחטף בשנת 1989 לאחר שעלה לטרמפ בצומת ראם בדרום. הוא התכוון לחזור מבסיסו לביתו באשקלון. ברכב שאסף אותו בטרמפיאדה ישבו מספר מחבלים שהתחפשו לחרדים ורצחו אותו כבר במהלך הנסיעה. שרידי גופתו של סעדון נמצאו רק שבע שנים לאחר מכן בחולות פלמחים. חלק מחברי החוליה חוסלו, אולם מי שהיה אחראי על החוליה, מוחמד שראתחה, נתפס ונשפט לשלושה מאסרי עולם. השבוע המחבל שוחרר במסגרת עסקת שליט.

גלעד שליט חזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

אביו של אופיר רחום לא צפה במונא: "נקרע מבפנים"
ברק מקדם את הדיון בסוגיית המו"מ על פדיון שבויים
משוחררי השלב השני בעסקה: גנבי רכב ושב"חים
מתרגל לחופש: גלעד שליט יצא לצעידה במצפה הילה

מזל חוטה, אחותו של אילן סעדון, קמה לבוקר 18 באוקטובר ברגשות מעורבים, כמו מרבית המשפחות ששכלו את יקיריהן בפעולות איבה. וואלה! חדשות ליוותה את מזל לאורך הבוקר ההיסטורי. ביקשנו ללמוד ממקור ראשון כיצד מתמודדים קרובי הנרצחים עם שחרורם של האנשים שמופיעים בסיוטים הכי רעים שלהם. כל זה במקביל לתמונות הכל כך מרגשות של שחרור שליט ואשר פגעו אצל מזל חוטה במקום מיוחד – המקום שאותו מכירים רק אלו שסבלו מחוסר הוודאות באשר לגורל יקיריהם.

ניכר על פניה של מזל, שמאוד קשה להתמודד עם היום הטעון. "זה מצלצל לי פה", אומרת מזל כשהיא מצביעה לעבר ראשה, "אני זוכרת את הפרצוף שלו, של האחראי לרציחת אח שלי". עם זאת, מזל תמכה בעסקה. לדבריה, "אם אח שלי היה חי, היינו הופכים עולמות. הייתי בעבר נגד העסקה, אבל להשאיר ככה את משפחת שליט אי אפשר. ראיתי את אמא של גלעד מחייכת, הלב שלי לא מאבן".

אחרי שצפתה בשחרור האסירים אמרה מזל כי "קשה לי לראות את האוטובוסים, זה אוכל לי את הלב. מאוד יהיה לי קשה אם אראה אותו, זה יהיה קשה במיוחד". ברגע שעל המסך הוקרנו תמונות ראשונות של שליט לאחר שחרורו משבי חמאס אמרה מזל כי "כשאני רואה אותו זה עושה לי טוב. אני שמחה בשמחה של המשפחה שלו, אבל אני עצובה שאחי לא איתנו. שמחה מהולה בעצב. אני מאמינה שאם אח שלי היה חי, הוא היה מסכים לעסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully