וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחוב הישראלי על חזרת שליט: "הלב גואה מאושר"

שחרורו של גלעד שליט היה אירוע מכונן בישראל, ומרבית תושבי המדינה צפו בהתרגשות בתהליך השבתו. יום לאחר העסקה הדרמטית, מה הישראלים באמת חושבים? כתבי וואלה! חדשות יצאו לרחוב

דייב שחר

(צילום: דרור פיקלני ודייב שחר, עריכת וידאו: בת גולן)

לצד השמחה על חזרתו של גלעד שליט, לאחר כמעט חמש שנים וחצי בשבי, נשמעה גם ביקורת רבה על המחיר הכבד ששילמה ישראל, בדמות 1027 אסירים ביטחוניים, חלקם מוגדרים כ"כבדים", ששוחררו תמורת חירותו של שליט. כתבינו יצאו לבדוק מה הרחוב הישראלי חושב על העסקה.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
מתרגל לחופש: גלעד שליט יצא לצעידה במצפה הילה
גלעד שליט: צפיתי בטלוויזיה בשבי, אך רק טבע וספורט
גלעד שליט חזר הביתה: שלום חנוך מקדיש לו שיר
סוף סוף בבית: גלעד שליט הגיע למצפה הילה

שמעונה ארמון חיכתה לשחרורו זמן רב: "כל שנה, כל חג, כל רגע שעבר חיכינו לשנייה הזו". אורלי שמעוני אמרה כי היא הייתה מברכת את גלעד שליט מדי ערב שישי, עם הדלקת נרות השבת, "שהוא יחזור בשלום, בריא ושלם. ברוך השם, הגענו ליום הזה". דליה מנטבר, אמרה לכתבות וואלה! חדשות כי "הלב שלי גואה מרוב אושר".

גם תיירים מחו"ל הבחינו בתחושות הסולידריות ושותפות הגורל שאפפו את המאבק להשבתו שליט. טליה, תיירת מארצות הברית, סיפרה כי כי לדעתה זה "מדהים שגלעד שליט הוא כמו הבן של ישראל כולה, וכולם רוצים שהוא יחזור". כאשר נשאלה אם ארצות הברית תעשה אי פעם מהלך שכזה, השיבה "לא. בכנות, לא".

"הייתי מוכן לתת גם יותר"

נראה שכל האנשים ברחוב הישראלי מודעים למחיר לכבד ולגודל הסיכון שבעסקת שליט, אך מוכנים לשלמו בשמחה, "כמו בכל עסקה, יש מחיר", אמר אסף לב, "אבל זהו ילד ישראלי, יהודי, במדינת ישראל. זה המחיר, והייתי מוכן גם לתת יותר, עם כל הצער ועם כל הכאב".

גלעד שליט שהה 1,941 ימים בשבי חמאס, לאחר שנחטף בסמוך לכרם שלום, והושב אתמול מהשבי. לאחר טקס חגיגי שנערך לכבודו בבסיס תל-נוף, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל בני גנץ ושר הביטחון אהוד ברק, בו פגש את משפחתו לראשונה, חזר לביתו שבמצפה הילה. לדברי אביו, נעם שליט, גלעד חש בטוב, והוא מנסה להשתקם לאחר השנים הארוכות בשבי.

(עדכון ראשון: 17:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully