וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדי העסקה מפגינים: "נעשה הכל כדי להכשילה"

יהושע בריינר

17.10.2011 / 11:20

נציגי משפחות שכולות צועדים אל בית המשפט העליון במחאה על העסקה לשחרור שליט במסגרתה ישתחררו גם רוצחי יקיריהם. "לו היה חמאס דורש לשחרר את יגאל עמיר גם זה היה עובר בשקט?"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רותם אזולאי, עריכה: יאיר דניאל)

המאבק המשפטי על ביצוע עסקת שליט מגיע לישורת האחרונה: עשרות בני משפחות שכולות ונפגעי טרור פתחו הבוקר (שני) בצעדת מחאה נגד עסקת שליט לכיוון לשכת ראש הממשלה ולכיוון בית המשפט העליון, בו יתקיים בצהריים דיון בעתירות שהוגשו נגד העסקה. הצועדים אוחזים בדגלים לבנים, סמל, לדבריהם, לכניעה של ממשלת ישראל לרוצחי ילדיהם.

גלעד שליט חוזר הביתה - כותרות אחרונות
בג"ץ ידון בעתירות נגד העסקה: משפחת שליט תשיב
במצפה הילה מבטיחים: "נניח לגלעד שליט לנפשו"
מידן עדכן את נתניהו: נסגרו הפרטים האחרונים לעסקה
לא ינוח בסוכה: הנשיא יחון האסירים המשתחררים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא הגיוני שישחררו אלף מחבלים תמורת אדם אחד". המתנגדים צועדים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

זאב ראפ, שבתו הלנה נדקרה למוות בטיילת בבת ים ב-1992, ושהמחבל שרצח אותה, פואד עמרין, צפוי להשתחרר בעסקה אמר לוואלה! חדשות, כי "זה לא הגיוני שישחררו אלף מחבלים תמורת אדם אחד. אעשה הכל כדי לפוצץ את העסקה. לבנו עם משפחת שליט, אך האם יעלה על הדעת לשחרר את אותו בן בליעל שעקר את לבה של בתי? האם מגיע לו פרס? כפי שגלעד שליט יצא למשימה, גם בתי בת 15 יצאה למשימה לשוב הביתה, להגיע לבית הספר. דמם של הנרצחים זועק מהאדמה. איננו מבקשים נקמה, אלא רק לקיים את החוק. לו היה חמאס דורש לשחרר את יגאל עמיר האם גם אז היה עובר הדבר בשקט? הרי בתי הייתה יכולה גם היא להיות ראש הממשלה". לדברי ראפ, המחבל יכול להמשיך לבצע פשעים נגד ישראלים. ברור להם שבג"ץ לא יפעל נגד העסקה, וכעת שוקלים בני משפחת ראפ לרדת מהארץ. "לא רוצים לחיות במדינה שבה משחררים רוצחים", הוסיף זאב.

הרכב של שלושה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית בייניש, ידון בארבע עתירות שהגישו ארגונים המייצגים נפגעי טרור וכן שורה ארוכה של משפחות שכולות ונפגעי טרור. העותרים מבקשים להוציא צו על תנאי שיעכב את ביצוע העסקה, בכדי לאפשר לבחון לעומק את זהות האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר בעסקה. בנוסף, מבקשים העותרים לעכב את ביצוע העסקה עד שמדינת ישראל תקבע קריטריונים ברורים לשחרור אסירים ביטחוניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא רוצים לחיות במדינה שבה משחררים רוצחים". המתנגדים צועדים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד יתייצבו בדיון בני משפחת שליט, לאחר שבית המשפט התיר להם להצטרף כמשיבים לעתירות. בבקשתם כתבו בני המשפחה כי כל עיכוב או שינוי בעסקה עלול להוביל לפיצוצה, דבר שיסכן את חייו של בנם, וכי מדובר בפיקוח נפש. "לאחר שממשלת ישראל החליטה כי עסקה זו, כפי שהיא, נכונה וראויה היא למדינת ישראל – שוטחת בזה משפחת שליט בקשה אשר בצדה דרישה מוסרית מן המעלה הגבוהה ביותר: בקשה ודרישה אישית של האם אביבה, בקשה ודרישה אישית של האב נעם, בקשה ודרישה אישית של האח יואל ובת זוגו יערה, של האחות הדס, של הסב צבי ושל כל יתר בני המשפחה, שבית המשפט לא ייעתר לכל שינוי או דחייה של העסקה", נכתב בבקשת המשפחה.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully