וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ינוח בסוכה: הנשיא יחון האסירים המשתחררים

טל שלו, כתבתנו המדינית

17.10.2011 / 6:44

חגיגה לצד כובד ראש: שמעון פרס יארח היום את סוכת הנשיא בביתו, המתקיימת השנה בסימן הגנת הסביבה, ובמקביל יקדם את החנינות לאסירים הצפויים להשתחרר בעסקת שליט

אזרחי ישראל שיגיעו למשכן יוכלו לסייר במוקדי העשייה בבית הנשיא, בהם גם מוקדי הפגישות המדיניות, וכן יוכלו לסייר בין מיצגים ודוכנים. בין היתר, יוצג טיל שביט בגובה עשרה מטרים בפיתוח התעשייה האווירית אשר יוצב על ידי מנוף ברחבת בית הנשיא. הנשיא יפתח את הבוקר בלחיצות הידיים לבאים, אך יחלק את זמנו בית הסוכה ללשכה על מנת לקדם את הטיפול בחנינות בעסקת שליט.

הנשיא קיבל לידיו ביום שבת את תיקי האסירים המיועדים לקבל חנינה במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט, הכלואים בבתי הסוהר הביטחוניים בשטחי ישראל, ובמקביל קיימו משפחות שכולות ופעילי ימין משמרת מחאה מול בית הנשיא. המשפחות והפעילים קראו לנשיא פרס שלא לחתום על חנינות לאסירים הפלסטינים המעורבים ברצח ישראלים. יצוין, כי לא מדובר בכל האסירים המשתחררים. עבור האסירים הנוספים הכלולים בעסקה, הכלואים בבתי סוהר בתחומי הגדה המערבית, יחתום על חנינה מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי.

פרס יעיין בכל בקשה בנפרד, ואז הוא צפוי לחתום על כולן. לא מן הנמנע שהנשיא יצרף מכתב לכל חנינה בו יכתוב, בדומה למה שכתב בחנינות קודמות, ש"כנשיא מדינת ישראל אני חותם על החנינות כחלק מעסקת החליפין, אבל אני לא שוכח ולא סולח ולא אסלח לעולם". יצוין כי התהליך יושלם רק אחרי 48 שעות מפרסום השמות על ידי משרד המשפטים ורק לאחר בדיקה מול משרד המשפטים שכל המחסומים המשפטיים הוסרו. מבית הנשיא נמסר כי הם נערכים לכך שלא יהיה שום עיכוב מהרגע ש-48 השעות יחלפו.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully