וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים נוספים קוראים: "לשחרר גם אסירים יהודים"

פנחס וולף

17.10.2011 / 1:22

השרים יוסי פלד וישראל כץ מצטרפים לקריאתם של אלי ישי ושרים נוספים לשחרר אסירים בטחוניים יהודים, לאור שחרור אסירים פלסטינים המעורבים בפעולות טרור בעסקה לשחרור גלעד שליט

קולות נוספים בממשלה קוראים לשחרור אסירים ביטחוניים יהודים בעקבות שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט: לוואלה! חדשות נודע כי לאחר שלפחות חמישה שרים הביעו את דעתם בישיבת הממשלה על אישור העסקה, ולפיה בעקבות שחרור מאות המחבלים יש לשחרר גם אסירים יהודיים, הצטרפו אליהם אמש (ראשון) שני שרים נוספים מהליכוד, שר התחבורה ישראל כץ והשר יוסי פלד. השניים אמרו את הדברים למנהיג סיעת "מנהיגות יהודית" בתוך הליכוד, משה פייגלין.

לקריאה נוספת:
ברקע העסקה: כץ דורש "מוות לרוצחי משפחת פוגל"
מבצע הלינץ' ברמאללה ישוחרר: "היה צריך להמיתו"
פעילי ימין פלשו לחצר בית השר נאמן: "הדם על ידיך"
לפני אישור העסקה: ישי דרש לכלול אסירים יהודים
גלעד חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

יוסי פלד כנס לציון שנה לעופרת יצוקה דצמבר 2009. עומר מירון
פעילים סיפרו כי גם פלד הביע תמיכה בשחרור האסירים היהודים. הוא, על כל פנים, גזר על עצמו שתיקה פומבית בנושא. השר יוסי פלד/עומר מירון

השר כץ אישר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הביע תמיכה בשחרור האסירים היהודים הביטחוניים שהביעו חרטה, בשל העובדה שבמסגרת העסקה ישוחררו גם אסירים ערבים אזרחי ישראל. "לא נכון ליצור הפרדה שאזרח ישראלי ערבי ישוחרר ואם הוא יהודי הוא לא ישוחרר", אמר. "מי שיוכח ששינה את דרכו, יש מקום לחון אותו". כץ התבטא מוקדם יותר כי יפעל למען הטלת עונש מוות על רוצחי בני משפחת פוגל.

השר פלד הביע עמדה דומה, כך סיפרו מספר פעילים בסוכת הרב אורי שרקי, מראשי "מנהיגות יהודית". הוא גזר על עצמו שתיקה פומבית בנושא עד לשובו ארצה של שליט, ולכן סירב להגיב על הידיעה.

"יהודים אשר פעלו בלחץ הנסיבות"

משה פייגלין אמר בסוכתו של הרב שרקי כי "זה לא סוד שאנו מתנגדים לעסקה. אך עם זאת יש דבר אחד שכולנו יכולים להסכים עליו: שמתי לב שלליכודניקים אין בעיה עם הדרישה הזו, בעוד אנשי השמאל מתנגדים לשחרור. בקשה זו מגדירה היטב את הסולידריות היהודית. את מי שמרגיש את אי הצדק המשווע כאשר מחבלים המצהירים על רצונם להמשיך ולרצוח - משוחררים, בעוד יהודים אשר בלחץ הנסיבות פעלו כפי שפעלו, וברור לכולם שלא יחזרו על כך, נשארים בכלא".

מי שהוביל את המהלך בישיבת הממשלה היה יו"ר מפלגת ש"ס, השר אלי ישי, ואליו הצטרפו גם השרים משולם נהרי, משה כחלון, יולי אדלשטיין ודניאל הרשקוביץ. בין היתר, כוללת רשימת האסירים היהודים, שקבוצת השרים קוראת לשחרר, את חברי "מחתרת בת עין", שלומי דביר ועופר גמליאל; שוטרי משמר הגבול שהואשמו בהריגת נער פלסטיני - שחר בוטביקה, ינאי ללזה ודניס אלחדוף; גור האמל שרצח קשיש פלסטיני, עמי פופר שנידון בעבר ל- 7 מאסרי עולם ועונשו נקצב ל-40 שנות מאסר וג'ק טייטל שמואשם בשני מקרי רצח ובשלושה ניסיונות רצח.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully