וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים חוזרים לעבודה: "אני עובד בכפייה"

אריאל נוי

16.10.2011 / 10:55

אחרי שבית הדין הארצי לעבודה ביטל את התפטרותם, חוזרים הרופאים המתמחים לעבודתם בלב כבד. "זו הוכחה שהמדינה מזלזלת בנו ובציבור". חלק מהמתמחים הודיעו כי יתפטרו בשלישית

מאות מתמחים חוזרים הבוקר (ראשון) לעבודתם בבתי החולים ברחבי הארץ לאחר שביום רביעי פסק בית הדין לעבודה כי התפטרותם מבוטלת כיוון שמדובר, שוב, בהתפטרות מאורגנת. בשל החג פעלו בתי החולים במתכונת שבת כבר מיום רביעי, אך כיום שבה הפעילות לסדרה.

ד"ר אבי גדות, בן 39, מתמחה בנוירולוגיה בבית החולים איכילוב בתל אביב, סיפר לוואלה! חדשות: "אני חזרתי היום לעבודה היום בכפייה. זו הרגשה איומה. זה הוכחה שהמדינה מזלזלת בנו, במערכת הבריאות הציבורית ובאזרחים. מה שאבסורד בכל העניין זה שמי שנלחם במערכת הבריאות אלה אנשים שלא ישתמשו במערכת הבריאות הציבורית. אנשי האוצר, אנשי משרד הבריאות חברי הממשלה אלה לא האנשים שממתינים בתור למיון. הם מקבלים חדר פרטי, הם אפילו לא עוברים במיון. הם לא מחכים בתור כמו שכולנו מחכים ולכן לא ממש אכפת להם מהמערכת הציבורית וגם הם לא יודעים מה קורה בפנים".

מאבק המתמחים - כותרות אחרונות:

המתמחים: התקדמות קטנה במגעים מול האוצר
צווי מניעה הוצאו לרופאים המתמחים המתפטרים
רמב"ם על סף קריסה: "אנחנו במשבר עמוק ביותר"

בית החולים איכילוב, שביתת מתמחים, אוקטובר 2011. דרור עינב
"מה שהכי מפריע זה שהציבור שנפגע ממערכת הבריאות ונפגע מהרופאים יושב בבית ולא עושה כלום"/דרור עינב

ד"ר גדות קרא לציבור להתעורר ולהתחיל להיאבק. "מה שהכי מפריע שהציבור שנפגע ממערכת הבריאות ונפגע מהרופאים יושב בבית ולא עושה כלום. הציבור צריך להילחם על מערכת הבריאות הציבורית. אם הרופאים ימשיכו לעבוד בתנאים שהם עובדים, הרופאים הטובים ילכו למגזר הפרטי וכמו שמשרד האוצר הציע, מי שישאר במגזר הציבורי זה רופאים ממדינות עולם שלישי שלא עברו בחינות" .

ד"ר גבי הרן, בן 34, מתמחה בבית החולים מאיר בכפר סבא ומנציגי המתמחים בדיונים סיפר כי "ההרגשה מאד מעורבת לחזור לעבודה. מצד אחד אני אוהב להיות רופא ומצד שני אני כאן בכפייה. אחת מהמטופלות אמרה לי שהמצב היא כמו לקחת אישה מוכה ולהגיד לה שהיא חייבת להישאר בבית עם בעלה".

חלק מהמתמחים כבר הודיעו כי יגישו אחרי חול המועד סוכות מכתבי התפטרות בפעם השלישית. במקביל, נמשכים המגעים בין נציגי האוצר למתמחים. בסוף השבוע דווח על התקדמות קטנה בשיחות והיום יפגשו נציגי האוצר עם מנהלי בתי החולים. מחר בבוקר יחודשו המגעים עם המתמחים.

עורכת הדין טל קרת, המייצגת את המתמחים, מסרה כי "אנחנו מצרים על פסק הדין. הוא התעלם מהרבה מושכלות יסוד של עולם המשפט. נרמסו ברגל גסה זכויות יסוד. הפסיקה מנוגדת לבג"ץ 'אלקו', אז בית הדין הארצי לעבודה הוציא צווי מניעה למחלקה שלמה שהתפטרה והעליון הפך את ההחלטה. גם לרופאים שמתפטרים יש זכויות. אנחנו עמלים על הכנת הבג"ץ ובימים הקרובים הוא יוגש".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully