וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד: ישראל יכולה להתמודד עם שחרור האסירים

תמיר פרדו אמר לשרים בישיבת הממשלה המכרעת לאישור העסקה לשחרור גלעד שליט כי "מדינת ישראל היא מדינה גדולה וחזקה, שום דבר לא יפגע בה", כך פורסם ב"ידיעות אחרונות"

"מדינת ישראל היא מדינה גדולה וחזקה, שום דבר לא יפגע בה. היא יכולה להתמודד עם הרבה דברים, גם עם שחרור אלף אסירים", אמר ראש המוסד, תמיר פרדו, על העסקה לשחרורו של גלעד שליט, כך פורסם הבוקר (ראשון) ב"ידיעות אחרונות". ראש המוסד אמר את הדברים בשיחות סגורות עם שרים, וכן בישיבת הממשלה הדרמטית לאישור העסקה ביום שלישי האחרון.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

שירות בתי הסוהר פרסם את רשימת המשוחררים
פעילי ימין פלשו לחצר בית השר נאמן: "הדם על ידיך"
הנשיא יחון האסירים, פעילי ימין יפגינו מול ביתו

פרדו הביע את תמיכתו ותמיכת הארגון בראשו הוא עומד ואמר לשרים כי "שום דבר לא יקרה לה (לישראל) אם העסקה הזו תצא אל הפועל. אנחנו יודעים ויכולים להתמודד עם הנושא הזה, אחרת לא הייתי תומך בה. אני מפקד על אנשים ושולח אותם יום-יום להרבה מאוד משימות לא פשוטות. הם יודעים שיש בכך סיכון, אבל יודעים גם שברגע האמת אתייצב לצדם לסייע להם". פרדו הדגיש כי מסיבה זו ברורה עמדתו בנוגע לעסקה ואמר כי "לכן זה מובן מאליו עבורי, כמפקד, שהנושא בכלל לא נתון לשאלה. ברגע שאין ברירה אחרת, חייבים לעשות את מה שצריך לעשות כדי להחזיר אותם הביתה בלי לשאול שאלות. זו לא רק שאלה ביטחונית שלה אנו יודעים לתת מענה, זו גם סוגיה של אמון וערבות הדדית", אמר לשרים.

עוד אמר פרדו כי אין חלופה אחרת לשחרורו של גלעד ולכן יש לאשר העסקה. "ברגע שאין שום חלופות אחרות, וכאן בוודאות אין לנו חלופה אחרת, אז צריך לעשות את מה שאפשר. שחרור המחבלים הוא דבר שאנחנו יכולים להתמודד איתו. אם לא הייתי חושב שאנחנו יכולים לתת מענה לסוגיה הזו, לא הייתי תומך בעסקה", אמר.

בהתייחס לשאלה האם העסקה מהווה איום ביטחוני על ישראל אמר פרדו כי "בהתחשב בכך שהעסקה הזו אינה מהווה איום על המדינה, הלוחמים שלנו חייבים לדעת שהמפקד שלהם יעשה הכל כדי להחזיר אותם הביתה אם קורה משהו. זה ערך חשוב מאוד שלא בא על חשבון המדינה".

פרדו התעקש בישיבה להמליץ בפני השרים על ביצוע העסקה, ואף יצא להגנתו של ראש השב"כ, יורם כהן, לאחר שהשר עוזי לנדאו תקף אותו באומרו כי "אתה פקיד ציבור ותפקידך לא להמליץ. אתה אמור להציג עובדות". פרדו אמר ללנדאו כי "בנושא כזה אם לא הייתי יכול להציג בפניכם המלצה – הייתי מתפטר. הממשלה מחליטה, אבל אנחנו צריכים גם להמליץ לכם על עמדתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully