וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות באום אל-פחם: "ברכות לחמאס על המו"מ העיקש"

ניר יהב

14.10.2011 / 21:25

כ-20 אלף בני אדם השתתפו בעצרת "אל-אקצא בסכנה" באום אל פחם, בה התמקדו הנואמים בעסקת שליט ובירכו על המהלך. במקביל, ח"כ א-סנע שוחח עם ראש ממשלת חמאס ושיבח את העסקה

20 אלף בני אדם השתתפו אמש (שישי) בכינוס "אל-אקצא בסכנה", שהתקיים זו השנה ה-16 של הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית באיצטדיון הכדורגל באום אל-פחם. המשתתפים נשאו דגלי פלסטין וטורקיה וקראו: "ברוח, בדם, נפדה את ירושלים". בין המשתתפים בעצרת היו סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' כמאל חטיב, ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל מוחמד זידאן, ראשי רשויות ואנשי דת.

הנאומים בעצרת התמקדו בעסקת שליט הקרובה. ראש הוועדה העליונה של ערביי ישראל, מוחמד זידאן, התמקד בנאומו בפני אלפי המשתתפים בעצרת באום אל-פחם ברך על שחרור אלף האסירים במסגרת העסקה. הוא שיבח גם את הפלסטינים "שדרשו לשחרר את כל האסירות הפלסטיניות מהכלא" והודה לנושאים ולנותנים הפלסטינים "שניהלו משא ומתן עיקש במשך חמש שנים ובסופו של דבר השיגו הישג חשוב". עוד אמר שההישג הפלסטיני "הכאיב וגרם לייסורים אצל הנושאים והנותנים
הישראלים".

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות
דיווח נוסף: "שליט כבר הגיע למצרים" - חמאס מכחיש
הביון הגרמני: ”חלקנו בעסקת שליט מעורר גאווה”
דעה: העסקה לשחרור גלעד שליט - מדוע עכשיו?
רעיית המחבל ממלון ”פארק”: ”בטוחה שהוא ישתחרר”
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל
חמאס פירסם שמותיהם של 456 אסירים שישוחררו בעסקה

גם שייח' כמאל חטיב, סגן של השייח' ראא'ד סלאח, שנמצא עדיין בלונדון, התייחס לעסקה ושיבח את האחראים לה ."מהגדה, מעזה, מירושלים, מישראל ומהתפוצות. כל הכבוד לכם, נושאים ונותנים פלסטינים". עוד אמר חטיב כי "מסגד אל-אקצא נמצא בסכנה, וכל העולם יודע זאת. ישראל חופרת תחתיו, בונה סביבו, מונעת ממתפללים להיכנס אליו ומאפשרת למתנחלים להיכנס אליו בליווי משטרתי. ממשלת ישראל, עליכם לזכור שכיבוש ירושלים הוא לא הכיבוש הראשון. כל הכיבושים הסתיימו. גם אתם, הישראלים, תסולקו".

ח"כ א-סנע: "מקווה ששחרור שליט יביא להסרת המצור על עזה"

בתוך כך, אמש התקשר ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אל ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, ובירך אותו על העסקה, במסגרתה ישתחררו גם אסירים מקרב ערביי ישראל ומזרח ירושלים. א-סנע הביע תקווה כי יתר האסירים הפלסטינים ישתחררו בעתיד, והעם הפלסטיני יזכה לעצמאות.

הניה ביקש מח"כ א-סנע להעביר את ברכותיו למשפחות האסירים שישוחררו. "חמאס דרש לשחרר אסירים מקרב ערביי ישראל כתנאי עקרוני הנובע מכך שאנו עם אחד וסוגיתנו משותפת", אמר הניה בשיחה. א-סנע הוסיף ואמר כי "הגיע הזמן להסיר את המצור על עזה בעקבות שחרורו של שליט, שכן ישראל ראתה בחטיפת שליט אמתלה להמשך המצור ולהטלת עונש קולקטיבי על תושבי עזה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully