וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים נגד בית הדין: "הפך אותנו לבני ערובה"

אריאל נוי

13.10.2011 / 14:13

הרופאים מגיבים בחריפות לפסיקת נשיאת בית הדין לעבודה, לפיה התפטרות המתמחים אינה חוקית ועליהם לשוב לעבודה. "זה פסק דין קיצוני הכולא אותנו בבתי החולים", אמרו

זעם במערכת הבריאות על החלטת בית הדין הארצי לעבודה להוציא צווי מניעה לרופאים המתמחים שהתפטרו, ועל קביעתו כי מכתבי ההתפטרות אינם תקפים מכיוון שהם נכתבו בצורה קולקטיבית. בצעד יוצא דופן, הוציאו היום (חמישי) במשותף נציגות ארב"ל (ארגון רופאי בתי החולים), ראשי ועדי הרופאים ומנהלי מחלקות ורופאים בכירים, הודעה על החלטת בית הדין, בה נאמר: "אנו מביעים את תדהמתנו מפסק הדין הקיצוני של נשיאת בית הדין, נילי ארד, הכולא למעשה מאות רופאים בבתי החולים בניגוד לרצונם". עוד נכתב כי "לפסק הדין השלכות מוסריות ממדרגה ראשונה על האוחזים במקצוע הרפואה, והוא מציב את ישראל כמדינה הראשונה בעולם המערבי הכופה על רופאים לעבוד בניגוד לרצונם".

עוד על מחאת המתמחים:
צווי מניעה הוצאו לרופאים המתמחים המתפטרים
רמב"ם על סף קריסה: "אנחנו במשבר עמוק ביותר"
המומחים אחרי משמרת לילה: "לא נחזיק מעמד"
הכירו את הרופאים המתמחים שהתפטרו

לטענת הרופאים, "פסק הדין מתעלם משאלות ערכיות, אינו מידתי ומתייחס לרופאים כבני ערובה מבלי שהוא פותח ולו צוהר למימוש זכויות האזרח הבסיסיות ביותר שלהם. אלפי רופאים צעירים, סטאז'רים וסטודנטים עוקבים בדאגה עמוקה אחר התעלמות בית הדין מזכויות הרופאים, בייחוד לאחר שמילאו את הוראות בית הדין באופן קפדני כאזרחים שומרי חוק?.

הרופאים הבכירים הודיעו כי בכוונתם לנקוט צעדים מיד לאחר החג. ?מה הברירה שהותיר בעצם בית הדין לרופאים? ציבור הרופאים לא יעבור בשתיקה על הפגיעה הקשה בזכויות האזרח הבסיסיות ביותר ויקיים כינוס חירום מיד בתום החג כדי לדון בשאלות ארגוניות וערכיות הנובעות מן ההחלטה התמוהה?.

שופטי בית הדין קבעו בהחלטתם כי "משהגענו למסקנה כי המדובר בהתפטרות קולקטיבית שאינה לגיטימית במישור הקיבוצי, הרי שהתפטרות זו אינה תקפה וממשיכים להתקיים יחסי עובד ומעביד, בין הרופאים המתמחים לבין בתי החולים בהם הם מועסקים, כל אחד מהרופאים בבית החולים בו הוא עובד. אשר על כן מכתבי ההתפטרות בטלים ומבוטלים".

עוד נכתב בהחלטת שופטי בית הדין הארצי לעבודה כי "נוכח המשך קיומם של יחסי עובד-מעביד, ומשלא פסקו ומשלא בוטלו יחסים אלה, על כלל הרופאים במערכת הבריאות, לרבות הרופאים המתמחים החתומים על מכתבי ההתפטרות והרופאים המתמחים אשר מימשו את הודעת ההתפטרות להתייצב לעבודה היום ולהמשיך בעבודתם כסדרה וכהלכתה".

ממשרד האוצר נמסר בעקבות החלטת בית הדין כי "למרות הפסיקה, בכוונת המדינה להמשיך ולעשות ככל הנדרש על מנת להמשיך ולמצוא פתרונות נוספים לטובת מערכת הבריאות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully