וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי: הכירו את הרופאים המתמחים שהתפטרו

עירית זיכלינסקי

11.10.2011 / 8:27

המשבר בין הרופאים המתמחים למשרדי האוצר והבריאות הגיע לשיאו עם התפטרות מאות רופאים מתמחים. הכירו את סיפורם של ארבעה מתמחים שלא יגיעו הבוקר לבתי החולים

בית הדין הארצי לעבודה לא הצליח להביא הת הרופאים המתמחים והאוצר לעמק השווה, והציפייה היא כי מאות מהם יצטרפו לחבריהם שהתפטרו כבר אתמול (שני). הכירו את סיפורם של ארבעה רופאים מתמחים שהחליטו לעזוב את מערכת הבריאות הציבורית.

רופאה מתמחה , אודליה חורין, אוקטובר 2011. נמרוד סונדרס
"בתנאים הנוכחיים העיסוק במקצוע הפך כמעט לבלתי אפשרי". אודליה חורין/נמרוד סונדרס

שם: אודליה חורין

גיל: 31

תפקיד: רופאה מתמחה לילדים בבית החולים וולפסון



מדוע התפטרת?
זה הוא צעד שנעשה בלב מאוד כבד. אני עוזבת כרגע את המקצוע שבעיניי הוא הכי הכי בעולם אבל עם זאת בתנאים הנוכחיים העיסוק במקצוע הפך כמעט לבלתי אפשרי. אם זה מבחינת שעות העבודה הארוכות תוך התמודדות בחוסר כוח אדם ומשאבים נוספים ברמה של רופאים, אחיות ומזכירות, ואם זה מבחינת התגמול עבור שעות העבודה וההשקעה הרבה שזה לקח ממני להגיע לכך שאני אהיה רופאה - הם כמעט ומבישים. אני חוששת לעתיד המקצוע כי המצב יימשך כמו היום, לא נצליח למשוך רופאים טובים להישאר במערכת הרפואה הציבורית וגם לא נוכל לגייס סטודנטים ללימודי רפואה. אני מקווה שהצעד הזה יעורר את מקבלי ההחלטות לנסות לשנות משהו שבאמת יעשה מהפך. המאבק הזה נוהל על ידי קבוצה של רופאים, אבל זה צריך להיות מאבק של הציבור כולו. אפילו אין שר בריאות בישראל במשרה מלאה.

מה תעשי מחר בבוקר?

אני מקווה לקחת את הילדות שלי לגן, לשתות קפה של בוקר בנחת ואולי לקרוא קצת עיתון. מאחר שרופאים עובדים שישה ימים בשבוע ועם תורנויות זה הופך לשבעה ימים בשבוע, יש לי מטלות בית לטפל בהן. כמובן שאם יתקיימו מגעים אני גם אהיה שותפה לכך.

רופאה מתמחה , מיכל פרנקל, אוקטובר 2011. נמרוד סונדרס
"לא מסוגלת להשלים עם עבודה בתנאי עבדות". מיכל פרנקל/נמרוד סונדרס

שם: מיכל פרנקל

גיל: 29

תפקיד: רופאה מתמחה באורתופדיה בבית חולים אסף הרופא


מדוע התפטרת?
כי אני לא מסוגלת להשלים עם עבודה בתנאי עבדות ואני חושבת שאני עושה צדק עם המטופלים שלי. אני נלחמת את המלחמה שלי ושלהם עכשיו ולא משאירה את המערכת לעשר שנים נוספות של מרמור בגלל הסכם כל כך גרוע. שלושה ימים שלא ישנתי ואני כבר לא יודעת איפה הבית שלי נמצא.

מה תעשי מחר בבוקר?
לא הייתי בבית כבר יותר משלושה ימים ואני מתחילה לעבוד בחברה אורתופדית באופן פרטי.

אביב שאול, רופא מתמחה, אוקטובר 2011. דרור עינב
"אין עתיד במערכת כמו שהיא היום". אביב שאול/דרור עינב

שם: אביב שאול

גיל: 32

תפקיד: רופא מתמחה במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון


מדוע התפטרת?
אני מרגיש שבמצב הקיים במערכת, איך שהיא עובדת היום, אין לי עתיד מצד אחד, ומצד שני אין לי יכולת לטפל בחולים כמו שהייתי רוצה, מבחינת זמן, מבחינת רמת העייפות והתשישות תוך כדי הטיפול בחולים וכמובן מבחינת התגמול שאני מקבל על העבודה שאני עושה.

מה תעשה מחר בבוקר?
אני קודם כל אצטרך לנוח, אבל אחר כך אם נבין שאכן אין עתיד במערכת, אתחיל לחפש במקומות אחרים למשל בהיי-טק או ביו-טק ואפילו אפשר לחשוב על אופציות עבודה בחו"ל במדינות כמו אוסטרליה, שם צריך רופאים ונותנים תנאים טובים.

ד"ר יגאל הס רופא מתמחה לגניקולוגיה, אוקטובר 2011. דרור עינב
"רוצה לפצות את אשתי ומשפחתי". יגאל הס/דרור עינב

שם: יגאל הס

גיל: 33

תפקיד: רופא מתמחה בגינקולוגיה בבית החולים שיבא בתל השומר


מדוע התפטרת?
הכסף. התשלום המחפיר שאנחנו מקבלים עכשיו וגם שנסיים את ההתמחות. בגלל שאני מרוויח כל כך מעט זה בעייתי ואם הייתי עובד בהיי-טק הייתי יכול לקחת חופשות ולפצות את עצמי, אשתי ומשפחתי. משפחתי גם מקריבה ואין לי את הדרך לפצות על שאר הדברים כמו הזמן הרב שאני לא נמצא בבית. שהתחלתי את ההתמחות ידעתי למה אני נכנס - אבא שלי רופא ואחותי רופאה. הייתי עושה את זה בכל מקרה אבל פתאום אתה שואל את עצמך למה? מגיע לי יותר, אני יכול לעשות דברים יותר טובים עם הזמן.

מה תעשה מחר בבוקר?
אלך הביתה אחרי התורנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully