וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות בעבודה: יכולנו לארגן העצרת לזכר רבין

פנחס וולף

11.10.2011 / 15:00

לאחר שעמותה פרטית לקחה על עצמה את ארגון עצרת הזיכרון המרכזית לרצח יצחק רבין, מביעים במפלגת העבודה הסתייגות. "שלי יחימוביץ' הייתה צריכה לקחת יוזמה ולהוביל את האירוע"

במפלגת העבודה קיבלו ברגשות מעורבים את ההודעה לפיה עצרת הזיכרון המרכזית לציון 16 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, תתקיים ביוזמת העמותה הפרטית "הארבעה בנובמבר 1995" ולא תאורגן על ידי משפחתו. "המצב הזה קצת כואב לי, בעיקר מפני שזהו אירוע טראומטי ברמה הלאומית", אמר ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר, בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "לא מדובר במותו של רבין לכשעצמו. זהו רצח רבין, ששינה את פני ההיסטוריה של מדינת ישראל".

יחד עם זאת, בן אליעזר מבין כי המציאות השתנתה, ולדבריו צריך להתרגל לכך שניהול העצרת עובר לידיים פרטיות, ולא נעלם מן העולם. "אני שמח שאלו שאכפת להם ממשיכים בזה", אמר. "גדל דור חדש בארץ, שלא יודע מהם הפלמ"ח וההגנה – ואיך המדינה קמה, ורצח רבין הוא עוד אחד מהדברים שחשוב לזכור".

ח"כ דניאל בן סימון גרס כי "כל עוד הציבור רוצה להזדהות במשך ערב אחד בשנה עם האירוע הטרגי, זו זכותו וצריך למלא אחר רצונו. המשפחה עשתה את שלה, ויכולה עכשיו להוריד הילוך. רבין הפך לנחלת הכלל. ימנים ושמאלנים, דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים – הרוצים להגיע לעצרת – מוזמנים. הציבור אינו שוכח את רבין. הוא מנסה להתאושש, ויום הזיכרון חייב להישמר".

עוד באותו נושא
העצרת לזכר רבין לא תבוטל בזכות יוזמה פרטית
פרס בעצרת ה-15 לזכר רבין: חייו קופחו, צוואתו תקפה
יגאל עמיר יוכל ללמוד תורה ביחד עם אסירים אחרים

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, עמרם מצנע, דווקא אינו מוצא פגם בכך שעמותה פרטית מארגנת את העצרת. "חולפות השנים", הוא הסביר, "וצריך לעשות התאמות ושינויים. מאוד חשוב לי שהזיכרון יישמר, כמי שעבד עם רבין ומאוד מעריך את אישיותו, אבל מורשתו חשובה יותר מעצם הזיכרון. 'מרכז רבין' נועד לשמר את המורשת. אין ספק שהזיכרון הולך ומתעמעם עם השנים". יחד עם זאת, מצנע מסייג את דבריו, וטוען כי "החברה הישראלית לא למדה את הלקחים, היא לא נמצאת במקום בו אפשר לומר בפה מלא שזה לא יקרה שוב. היא הפכה יותר מנוכרת, יותר מפולגת, יותר גזענית. מבחינה זו, אנחנו במקום לא טוב".

ח"כ ראלב מג'אדלה, טוען כי עצרת הזיכרון ליצחק רבין לא אמורה להתנהל בידי גופים פרטיים, ולדעתו מפלגת העבודה אמורה הייתה לארגן את עצרת הזיכרון, שלדבריו מעוררת הזדהות בקרב כל אזרחי ישראל. "יושבת הראש החדשה (שלי יחימוביץ, פ.ו) הייתה צריכה לקחת יוזמה ולהוביל את האירוע", אמר מג'אדלה. "אם העבודה יוצאת למבצע שיקום היא צריכה לפעול לשיקום המפלגה בכל החזיתות, והעצרת לזכרו של רבין היא אחת מהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully