וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבית הדין: להוציא צווי מניעה למתמחים

אריאל נוי

10.10.2011 / 12:14

משרדי האוצר והבריאות פנו לבית הדין לעבודה בבקשה לערוך דיון דחוף בנושא התפטרותם של הרופאים המתמחים שנכנסה היום לתוקפה. "הדבר יגרום למערכת הבריאות נזקים בלתי הפיכים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

בית הדיון הארצי לעבודה יערוך היום (שני) בשעה 17:00 דיון דחוף בבקשת משרדי האוצר והבריאות להוציא צווי מניעה נגד כל הצעדים הארגוניים אותם נוקטים הרופאים המתמחים, ולהצהיר כי מכתבי ההתפטרות של הרופאים לא ייכנסו לתוקפם עד לקיומו של דיון בין הצדדים. בנוסף באוצר מתכוונים לבקש מהממשלה להפעיל את תקנות לשעת חירום ולהוציא צווי ריתוק למתמחים המתפטרים.

משבר המתמחים - כותרות אחרונות
הרופאים המומחים: "בתי החולים עוברים למתכונת חירום"
הרופאים המתמחים: "החלטנו להתפטר, יש גבול"
האוצר אחרי פיצוץ המו"מ: "המתמחים חסרי סבלנות"

עומס בבית החולים בעקבות כך שמתמחים לא הגיעו היום לעבודה בבית חולים רמב"ם, אוקטובר 2011. ערן גילווארג
בגלל ההתפטרות נוצרו עומסים כבדים בבתי החולים. בית החולים רמב"ם, היום/ערן גילווארג

בבקשה נטען, כי 250 מהרופאים המתמחים הפעילו את איום ההתפטרות ונטשו את בתי החולים, או לא הגיעו לעבודה, ללא הודעה מוקדמת, למרות שהודיעו שישעו את התפטרותם עד ליום שני בחצות והתחייבו להמשיך במשא ומתן עם האוצר עד לשעות הצהריים. "מאחר והם מפרים את החלטת בית הדין אנו מבקשים להיענות לבקשה", נכתב. עוד נכתב בבקשה כי "הרופאים המתמחים המתפטרים יגרמו לציבור החולים ולמערכת הבריאות נזקים בלתי הפיכים".

לאחר פיצוץ המשא ומתן עם משרד האוצר, הודיעו הבוקר הרופאים המתמחים כי יממשו את מכתבי ההתפטרות אותם הגישו לפני כחודש. במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב, אמר נציג המתמחים ד"ר גבי הרן כי "הקרבנו את היקר לנו מכל. יש גבול. אני וחבריי החלטנו להתפטר. אנו מכבדים את בית המשפט, הרבה יותר מאשר מכבד אותו הממונה על השכר באוצר, אילן לוין. כבר היום נבקש מבית המשפט לא להוציא צווי מניעה או ריתוק. אלו לא הרופאים שהביאו אותנו למצב העגום הזה, זאת המדינה שצריכה לקחת אחריות למעשיה. לא נוכל יותר להיות אחראים ולהתחייב למה יעשו חברינו כי במדינה כזאת שבה בריונים לא מכבדים הסכמים - איש הישר בעיניו יעשה". בגלל ההתפטרות נוצרו עומסים כבדים במחלקות רבות בבתי החולים.

בעקבות זאת, הודיעו הרופאים המומחים ומנהלי מחלקות בבתי החולים ברחבי הארץ כי לא ינהלו את בתי החולים במתכונת רגילה ויעברו לפעול במתכונת חירום. במסיבת עיתונאים שערכו, אמרו הרופאים המומחים כי יפעלו "למזער נזקים", אך לא ישובו לעבודה סדירה. באותה מסיבת עיתונאים הודיעו גם נציגי הסטאז'רים לרפואה כי הם לא ימלאו את מקומם של המתמחים שהתפטרו ואילו נציגי הסטודנטים לרפואה הודיעו כי אין בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully