וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים המומחים: "בתי החולים עוברים למתכונת חירום"

אריאל נוי

10.10.2011 / 11:09

בעקבות משבר המתמחים הודיעו הרופאים המומחים כי בתי החולים יטפלו במקרים דחופים בלבד. סטאז'רים לרפואה: "לא נתחיל בהתמחות". סטודנטים לרפואה: "לא נפתח את שנת הלימודים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הרופאים המומחים ומנהלי מחלקות בבתי החולים ברחבי הארץ הודיעו היום (שני) כי לא ינהלו את בתי החולים במתכונת רגילה ויעברו לפעול במתכונת חירום, זאת בעקבות הודעתם של הרופאים המתמחים על התפטרותם. במסיבת עיתונאים שערכו, אמרו הרופאים המומחים כי יפעלו "למזער נזקים", אך לא ישובו לעבודה סדירה.

משבר המתמחים - כותרות אחרונות
הרופאים המתמחים: "החלטנו להתפטר, יש גבול"
האוצר אחרי פיצוץ המו"מ: "המתמחים חסרי סבלנות"
המתמחים: "אחרי יום שני זה לא יהיה בשליטתנו"

מסיבת עיתונאים רופאים מומחים , סטג'רים וסטודנטים לרפואה, אוקטובר 2011. שי אוקנין
מסיבת העיתונאים שערכו הרופאים המומחים, הסטאז'רים והסטודנטים לרפואה, הבוקר/שי אוקנין

מי אשם במשבר: המתמחים או האוצר? בואו להצביע בפייסבוק

"אנחנו נשתדל לשמור על חיי החולים אבל בתי החולים לא יעבדו בשום אופן ברפואה הסדירה", אמר ד"ר צבי קליין מנהל מחלקת נשים בבית החולים מאיר בכפר סבא. "בתי החולים לא יעבדו בצורה סדירה. הרופאים הבכירים ומנהלי המחלקות לא ידרדרו את בתי החולים בגלל רשעות הלב של האוצר. מערכת הבריאות לא עובדת מהבוקר כסדרה. לא נהיה תחליף למתמחים. הם כוח האדם האיכותי ביותר ועמוד התוך של הרפואה בישראל. לא נחליף אותם רק נדאג שאיש לא ישלם בחייו או בנזק בלתי הפיך. זה לא אקט של מחאה כלפי הציבור שהוא אינו האויב שלנו. מתן טיפולים לא דחופים יביא לקריסה מוחלטת של המערכת. חדרי המיון, חדרי הלידה וטיפול נמרץ יאוישו ע"י רופאים ששנים לא עשו תורנות ולא מויומנים בכך. על הציבור לדעת את האמת, מתכונת שגרתית תהיה טעות".

ד"ר קליין תקף את ראש הממשלה על אי-התערבותו בנושא ואמר כי "נתניהו הוא היחיד שיכול לפתור את הבעיה הזאת, אבל הוא מתמחה בכיבוי שריפות. היה לו כל הזמן שבעולם לפתור את הבעיה והיום, ברוב חוצפתו, הוא מבקש עוד שבועיים. הוא מחכה שהאש תפרוץ ואז יכבה אותה? כך לא נוהג ראש ממשלה. זה משבר חמור כמו באחד הגבולות שלנו".

גם הסטאז'רים לרפואה הודיעו כי לא ימלאו את מקומם של המתמחים: "לא נתחיל להתמחות. מרגע זה, כאשר מכתבי ההתפטרות נכנסים לתוקף, נעשה כל שביכולתנו כדי להימנע ולא נסכים לשאת באחריות על המחלקות. נסרב לחתום על מרשמים ותרופות ולא נעבור על החוק. כדור הבא של המדינה הזו אנו חרדים למצב הרפואה בישראל", אמר נציגם, אלעד בן ארצי, סטאז'ר בבית החולים ברזילי באשקלון.

מתמחים לא הגיעו לעבודתם בבית חולים רמב"ם, אוקטובר 2011. ערן גילווארג
מאות רופאים לא התייצבו למשמרת. רמב"ם, הבוקר/ערן גילווארג

נציג הסטודנטים לרפואה, אנטון ברשבסקי, הודיע כי הסטודנטים לרפואה לא יפתחו את שנת הלימודים כאות הזדהות עם מאבק המתמחים: "אל תפקירו אותנו. אנחנו הסטודנטים רואים את העומס הבלתי נתפס במחלקות. אנו שבעוד שנים מועטות נהיה מתמחים בעצמנו, רואים כיצד רופאי בתי החולים עושים ימים כלילות ומקריבים את זמנם האישי ומיטב שעותיהם רק בכדי לעשות את הדבר הישר בעיני המטופלים. אנחנו לא נשב בשקט. אנחנו לא נסכים למצב שבו מדיניות הבריאות של ישראל נקבעת בידי פקידי האוצר. אנחנו לא מעוניינים להיכנס למערכת רפואה ציבורית שמנוצלת על יד הממשלה. לכן, במצב העניינים הנוכחי הסטודנטים לרפואה לא רואים טעם לפתוח את שנת הלימודים".

לאחר פיצוץ המשא ומתן עם משרד האוצר, הודיעו הבוקר הרופאים המתמחים כי יממשו את מכתבי ההתפטרות אותם הגישו לפני כחודש. במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב, אמר נציג המתמחים ד"ר גבי הרן כי "הקרבנו את היקר לנו מכל. יש גבול. אני וחבריי החלטנו להתפטר. אנו מכבדים את בית המשפט, הרבה יותר מאשר מכבד אותו הממונה על השכר באוצר, אילן לוין. כבר היום נבקש מבית המשפט לא להוציא צווי מניעה או ריתוק. אלו לא הרופאים שהביאו אותנו למצב העגום הזה, זאת המדינה שצריכה לקחת אחריות למעשיה. לא נוכל יותר להיות אחראים ולהתחייב למה יעשו חברינו כי במדינה כזאת שבה בריונים לא מכבדים הסכמים - איש הישר בעיניו יעשה".

מתמחים רבים לא התייצבו הבוקר לעבודתם בבתי החולים ברחבי הארץ. בבית החולים רמב"ם בחיפה לא התייצבו לעבודה 77 רופאים מתמחים - מרבית מהרופאים שהודיעו באחרונה על התפטרותם, לבית החולים איכילוב בתל אביב לא הגיעו 104 מתמחים, 18 מתמחים לא הגיעו לעבודתם בבית החולים בני ציון בחיפה, 71 מתמחים לא הגיעו למשמרתם בבית החולים מאיר בכפר סבא ושבעה לא התייצבו לעבודתם בבית החולים אסף הרופא בצריפין. הדבר יצר עומסים רבים במחלקות השונות בבתי החולים.

מבית החולים בנהריה נמסר כי 138 הרופאים המתמחים בבית החולים לא התפטרו, והתייצבו לעבודתם כרגיל. לפיכך, העבודה במקום מתנהלת כסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully