וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר אחרי פיצוץ המו"מ: "המתמחים חסרי סבלנות"

אריאל נוי

9.10.2011 / 20:06

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, טען כי הרופאים המתמחים שפוצצו את המשא ומתן בין הצדדים תכננו את המהלך מראש. הוא הדגיש כי המטרה היא להמשיך בהידברות

המשא ומתן בין נציגי הרופאים המתמחים לאוצר פוצץ אחר הצהריים (ראשון) לאחר שהמתמחים נטשו את אולם הדיונים בכעס וכעת הדיונים הופסקו. המתמחים טענו כי האוצר הקשיח את עמדותיו במשא ומתן מולם וכי נציגיו לא מוכנים לפשרה. מנגד, באוצר סבורים כי המתמחים תכננו מראש את המהלך והדגישו כי הידברות בלבד תביא לפתרון המשבר. אילן לוין, הממונה על השכר באוצר שניהל את המשא ומתן מטעם משרדו אמר הערב כי "המתמחים בחרו לעזוב את אולם הדיונים תוך כדי סערת רגשות בלי שום התרעה, ולהערכתי אמרו גם דברים לא לעניין והתנהגו בחוסר סובלנות".

משבר המתמחים - כותרות אחרונות:
המתמחים פוצצו המשא ומתן: "האוצר מקשיח עמדות"
חוזרים למשא ומתן: הרופאים המתמחים דחו התפטרותם
סגן שר הבריאות: "מתפלל שהרופאים לא יתפטרו"

לדברי לוין, האוצר הציע למתמחים מתווה הצפוי להעלות את שכרם. בין היתר, הוצע למתמחים להאריך את יום העבודה בקופות החולים לאחר סיום המשמרת בבתי החולים או בכל מגזר אחר בתחום הרפואה הציבורית, וכן הוצעו "מקורות פרנסה נוספים". לוין אמר עוד כי אין כוונה לעצור את מי שלא רוצה להישאר במקצוע. "המטרה היא לא להתנהל בבית הדין אלא במשא ומתן. אנחנו רוצים להמשיך בהידברות, בין אם הם יחליטו להתפטר ובין אם לאו".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן קרא אף הוא למתמחים לשוב לשולחן המשא ומתן. "אנחנו צריכים לשבת ולדבר למרות שמשא ומתן זה לא דבר פשוט, לא תמיד זה מביא נחת לכולם אבל אין תחליף להידברות", אמר אידלמן, "המשא ומתן גורם להרבה אנשים להיות במתח רב. במערכת הבריאות אסור שיהיו צווי מניעה או צווי ריתוק. זה לא בריא למערכת הרפואה הציבורית".

מכתבי הפיטורים של למעלה מ-700 מתמחים ייכנסו מחר בחצות לתוקפם. הצדדים היו אמורים להגיע להסכמות כלשהן ולדווח על כך לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה בדיון שנקבע למחר, אולם כעת לא ברור מה יעלה בגורל הדיון.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully