וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים פוצצו המשא ומתן: "האוצר מקשיח עמדות"

אריאל נוי

9.10.2011 / 16:16

יום לפני שמכתבי הפיטורים של המתמחים נכנסים לתוקפם, התפוצץ המשא ומתן שנערך בינם לבין משרד האוצר. גורמים באוצר: "הצענו מענק, השתן עלה להם לראש"

המשא ומתן בין נציגי הרופאים המתמחים לבין נציגי משרד האוצר ומשרד הבריאות שהתקיים מאז שעות הבוקר (ראשון) פוצץ. לפני שנטשו המתמחים את שולחן המשא ומתן, נשמעו צעקות מאולם הדיונים בבניין הסתדרות הרפואית ברמת גן ואז יצאו המתמחים מהמקום חרף הפצרותיהם של נציגי ההסתדרות והאוצר. בינתיים, נמשכים הדיונים בין האוצר להסתדרות הרפואית בנושא משבר המתמחים. נציגי האוצר נותרו המומים מהצעד של המתמחים ומנטישת הדיון.

מאבק המתמחים - כותרות אחרונות:

חוזרים למשא ומתן: הרופאים המתמחים דחו התפטרותם
סגן שר הבריאות: "מתפלל שהרופאים לא יתפטרו"
נתניהו שוב ביקש מהמתמחים: השהו ההתפטרות

המתמחים אמרו בצאתם מהדיון כי האוצר איננו מסוגל לספק תשובות הולמות לדרישותיהם וקראו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב. נציגי המתמחים אמרו לוואלה! חדשות: "ניסינו להגיע לפתרון הולם עם נציגי האוצר, אך הם מקשיחים את עמדתם, לא מוכנים לשום פשרה. אנחנו זועמים על כך שלא מנסים להגיע אתנו לפתרון למרות המאמצים שלנו ודחיות הפיטורים".

גורמים בהסתדרות אמרו כי משרד האוצר הציע מענק של 25 אלף בכל שנה לכל מתמחה במשך שש שנים, אך המתמחים סירבו. בשלב זה הם ביקשו להפסיק את השיחות והחלו לצעוק על נציגי האוצר. נציגי האוצר אמרו בתגובה כי "השתן עלה למתמחים לראש, הם איבדו את עצמם לדעת. האוצר הציע הצעה נדיבה, אך הם סירבו". מנכ"ל משרד הריאות, פרופ' רוני גמזו, אמר כי "כולם מתוחים פה. אני מקווה שהמתמחים יחזרו לדיון. הוצעה הצעה ואנחנו עדיין מנסים לגבש עמדה כדי להציל את המצב השביר".

מכתבי הפיטורים של למעלה מ-700 מתמחים ייכנסו מחר בחצות לתוקפם. הצדדים היו אמורים להגיע להסכמות כלשהן ולדווח על כך לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה בדיון שנקבע למחר, אולם כעת לא ברור מה יעלה בגורל הדיון.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully