וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים: "אחרי יום שני זה לא יהיה בשליטתנו"

אריאל נוי

7.10.2011 / 9:11

אחרי שהסכימו להשהות את התפטרותם, מזהירים הרופאים המתמחים ממימוש הצעד הנואש. "אם המדינה לא תשכיל לפתור את הבעיות בהסכם, לא נוכל לעצור את הזעם בקרב חברינו"

נציגי הרופאים המתמחים המשיכו להזהיר גם הבוקר (שישי) כי אם לא יושג הסכם עם משרד האוצר עד יום שני הקרוב, הם יממשו את כוונתם להתפטר מתפקידם. בתום דיון נוסף שהתקיים אמש בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, החליטו הרופאים המתמחים להשהות את התפטרותם. נציגי הצדדים מקיימים כבר מהבוקר הידברות בחסות ראש הממשלה בנימין נתניהו וביום שני צפויים הצדדים לדווח לבית הדין לעבודה על ההתקדמות במשא ומתן.

ד"ר ליאוניד אידלמן יו"ר ההסתדרות הרפואית מסר לוואלה! חדשות לפני שנכנס לדיון כי הוא מאמין בהידברות. "יש לנו רצון לדבר ואני מאמין בלב שלם שלא מיצינו את כל האפשריות הכרוכות בהדברות. במשא ומתן הנוכחי יעלו רעיונות חדשים שעלו בימים האחרונים ואני כמו תמיד אופטימי".

יו"ר איגוד מנהלי בתי החולים, ד"ר ערן הלפרין, שהשתתף בדיון עם נשיאת בית הדין לעבודה, נילי ארד, הסביר כי הדרישות של המתמחים מאוד גבוהות אולם הוא מודע למצוקותיהם. "מערכת הבריאות לא תוכל להתמודד עם התפטרות צעד שנראה לי שזה יהיה טרגדיה למערכת הבריאות ולאנשים עצמם שהתפטרו. אנחנו בעד הידברות".

התפטרות המתמחים - כותרות אחרונות:

חוזרים למשא ומתן: הרופאים המתמחים דחו התפטרותם
משבר הרופאים: רוב המתמחים התייצבו לעבודה
סגן שר הבריאות: "מתפלל שהרופאים לא יתפטרו"
נתניהו שוב ביקש מהמתמחים: השהו ההתפטרות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר אבי גדות, מתמחה בנוירולוגיה בבית חולים איכילוב בן 39, שהתפטר אך מחכה להחלטות בית הדין סיפר כי "בסאגה הזו אין מרוצים ולא מרוצים אנחנו המתמחים מוטרדים מאוד. זה התחיל בזה שהתפטרנו אמרו זה קולקטיבי. אחרי חודש המתמחים אמרו שהם באופן אישי מתפטרים. בית המשפט רמז שהוא לא ייתן להם שוב להתפטר".

סגן ראש אגף התקציבים באוצר, משה בר סימן-טוב, אמר כי "תהליך ההדברות בעיצומו וכי שני הצדדים מרגישים שיש לו תוחלת. יש בעיות שאפשר לפתור אותן בלי לפתוח את ההסכם הקיבוצי, שהוא ההסכם היקר ביותר שנחתם עם רופאים בתולדות המדינה. רופא מומחה צעיר במרכז הארץ יקבל יותר מ-3,000 שקלים בעבור תורנות לילה ומשכורתו החודשית תהיה יותר מ-25,000 שקלים".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, אמר אמש לאחר החלטת הפשרה, כי "לפי המתווה, ההידברות והמשא ומתן יימשכו עד יום שני. בסוף היום נידרש להגיע לבית הדין כדי לדווח על ההתקדמות. כולם מאוד מקווים להגיע להידברות אמיתית. נציגי המתמחים ביקשו להעביר מסר לפיו יעשו הכל כדי לא לממש את מכתבי ההתפטרות. בית הדין בירך על כך וגם אנחנו מברכים על כך. אני פונה שוב לכל הצדדים לתת הזדמנות ותקווה למשא ומתן".

עוד בתחילת הדיון המכריע בנוגע לבקשת המדינה להוציא צווי מניעה לרופאים המתמחים שהתפטרו, אמרה נשיאת בית הדין השופטת נילי ארד שהיא איננה מעוניינת לדון בצווי מניעה, אלא להביא להידברות בין הצדדים. ארד אמרה בדיון כי לא ניתן לפתוח הסכם קיבוצי: "להסכמים קיבוציים מעמד כמעמד חוק. יש השלכות לא רצויות לפתיחתם ולכן עדיף לפעול להגעה להסכמות הדדיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully