וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הרופאים: רוב המתמחים התייצבו לעבודה

אריאל נוי

6.10.2011 / 11:00

למרות זאת, כמה עשרות רופאים מתמחים הפרו את צו בית הדין לעבודה ולא התייצבו בבתי החולים. בשעה 14:00 יתקיים דיון מכריע בעניינם. ליצמן: "מתפלל שהרופאים יחזרו בהם מההתפטרות"

למרות שמכתבי הפיטורים שהגישו נכנסו הבוקר (חמישי) לתוקפם, מרבית הרופאים המתמחים התייצבו היום לעבודה בבתי החולים המרכזיים במדינה, זאת לקראת הדיון המכריע בעניינם שיתקיים בשעה 14:00 בבית הדין הארצי לעבודה. מבחינה חוקית, אסור היה על המתמחים להתפטר ללא אישור בית הדין, והצעד למעשה מוגדר כ"ביזיון בית המשפט", עבירה הנושאת בצידה עונש מאסר של עד שנתיים.

התפטרות המתמחים - כותרות אחרונות:
סגן שר הבריאות: "מתפלל שהרופאים לא יתפטרו"
המתמחים יתייצבו לעבודה? "אי ודאות של מלחמה"
נתניהו שוב ביקש מהמתמחים: השהו ההתפטרות
מתמחים ב-6 בתי חולים החליטו לא לדחות ההתפטרות

כך למשל, בבית החולים איכילוב בתל אביב, 44 מתוך 111 הרופאים המתמחים לא התייצבו לעבודה, אולם בעקבות פניית מנהל בית החולים, פרופ' גבי ברבש, מרביתם שבו לעבוד בשעות הצהריים. בין המתמחים שנעדרו מהעבודה היו 15 מהמחלקה האורתופדית, שבעה מתמחים במחלקה הנוירוכירורגית, תשעה ממחלקת עור ותשעה נוספים ממחלקת נשים. מנהלי המחלקות החלו הבוקר להתקשר למתמחים והודיעו להם שעליהם לשוב למחלקות, מכיוון שהם מבזים את החלטת בית המשפט.

בבית החולים "מאיר" בכפר סבא, 11 מתמחים לא הגיעו הבוקר למחלקות, זאת מתוך 70 המתמחים המועסקים במרכז הרפואי. בבית החולים שיבא תל – השומר נרשמה התייצבות מלאה של המתמחים. בתום דיון פנימי בין המתמחים, הוחלט ברוב קטן כי כ-100 מתמחים בבית החולים ייתנו ארכה עד יום שני וישקלו את הצעתו של ראש הממשלה להשהות את ההתפטרות.

בבית החולים המרכזי בצפון – רמב"ם בחיפה, נשמעו 112 הרופאים המתמחים לבקשת מנהל המוסד, פרופ' רמי ביאר והתייצבו כולם בבית החולים הבוקר. אולם, בהחלטה משותפת, החליטו אמש המתמחים ברמב"ם שלא להיענות לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הפיטורים.

בתוך כך, התייחס הבוקר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, למשבר המתמחים ואמר כי הוא "מתפלל שיחזרו בהם מההתפטרות". ליצמן הסביר בראיון לגלי צה"ל כי לא ניתן לשנות את ההסכם שנחתם בין נציגי הרופאים – ההסתדרות הרפואית, לבין משרד האוצר. סגן שר הבריאות הוסיף כי "ברור שצריך להשקיע עוד כסף" שכן הוא מבין שההסכם במתכונתו הנוכחית אינו עונה למצוקות המתמחים, אבל הבהיר כי עליהם להתייצב בעבודה בבתי החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully