וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים המתמחים: "החלטנו להתפטר, יש גבול"

אריאל נוי וקובי מנדל

10.10.2011 / 10:15

נציגי המתמחים הודיעו כי לאחר כשלון נוסף במשא ומתן עם האוצר, בכוונתם לממש היום את מכתבי ההתפטרות שלהם. לדבריהם, על אף הבטחותיו, לא התערב ראש הממשלה במשא ומתן

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

"הקרבנו את היקר לנו מכל. יש גבול. אני וחבריי החלטנו להתפטר" - כך אמרו הבוקר (שני) נציגי הרופאים המתמחים במסיבת עיתונאים שכינסו בתל אביב. "אנו מכבדים את בית המשפט, הרבה יותר מאשר מכבד אותו הממונה על השכר באוצר, אילן לוין. כבר היום נבקש מבית המשפט לא להוציא צווי מניעה או ריתוק. אלו לא הרופאים שהביאו אותנו למצב העגום הזה, זאת המדינה שצריכה לקחת אחריות למעשיה. לא נוכל יותר להיות אחראים ולהתחייב למה יעשו חברינו כי במדינה כזאת שבה בריונים לא מכבדים הסכמים - איש הישר בעיניו יעשה", אמר ד"ר גבי הרן, מתמחה בבית החולים מאיר בכפר סבא.

המשבר עם המתמחים - כותרות אחרונות
המתמחים צפויים לממש ההתפטרות: "האוצר הונה אותנו"
האוצר אחרי פיצוץ המו"מ: "המתמחים חסרי סבלנות"
המתמחים פוצצו המשא ומתן: "האוצר מקשיח עמדות"

מי אשם במשבר: המתמחים או האוצר? בואו להצביע בפייסבוק

המתמחים במסיבת עיתונאים ברוטשילד תל אביב, אוקטובר 2011. שי אוקנין
המתמחים במסיבת העיתונאים, הבוקר/שי אוקנין

ד"ר הרן המשיך ואמר כי "אנו מסיימים היום מסכת התעללויות. אילן לוין, לאחר שסיים לדרוס את ציבור האחיות, התפנה לטפל בציבור הרופאים. קיבלנו יחס של פושעים מצד פקידתו שיכורת כוח, דחקו בנו לוותר על החולים ועל הטיפול בהם".

ד"ר דובי בכר, מתמחה בבית החולים בילינסון בפתח תקוה, טען כי למרות הבטחותיו, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התערב במשבר: "הפתרון נמצא בידיו של ראש הממשלה. למרות הרושם כי הבין את גודל המשבר ואת המצוקות, למרות החלטת בית המשפט כי הדיון יהיה בחסותו, לא התערב באופן פעיל להשגת פתרון".

מלשכת נתניהו נמסר, כי "כפי שהבטיח ראש הממשלה למתמחים בפגישתם, הוא פועל גם עכשיו למצוא פתרון. ראש הממשלה ביקש מהמתמחים שהות של שבועיים והוא מצפה מהם לגלות אחריות".

מאוחר יותר צפויים גם הרופאים הבכירים, הסטאז'רים והסטודנטים לרפואה להודיע על המשך צעדיהם.

כבר הבוקר לא התייצבו עשרות רופאים מתמחים מבתי חולים ברחבי הארץ לעבודתם. בבית החולים רמב"ם בחיפה לא התייצבו לעבודה 77 רופאים מתמחים - מרבית מהרופאים שהודיעו באחרונה על התפטרותם, לבית החולים איכילוב בתל אביב לא הגיעו 104 מתמחים, 18 מתמחים לא הגיעו לעבודתם בבית החולים בני ציון בחיפה, 71 מתמחים לא הגיעו למשמרתם בבית החולים מאיר בכפר סבא ושבעה לא התייצבו לעבודתם בבית החולים אסף הרופא בצריפין.

מבית החולים בנהריה נמסר כי 138 הרופאים המתמחים בבית החולים לא התפטרו, והתייצבו לעבודתם כרגיל. לפיכך, העבודה במקום מתנהלת כסדרה.

בעקבות ההתפטרות בבית החולים רמב"ם, הודיעה הנהלת בית החולים כי היא נאלצת לצמצם את שירותיו, ולקלוט רק חולים דחופים בחדר המיון וכן לסרב לקבלת מטופלות במיון נשים. מבית החולים נמסר כי חולים המוזמנים לפעולות רפואיות סלקטיביות מתבקשים להתקשר למרכז המידע 1-700-50-51-50 ולהתעדכן באשר לפעילות המרפאות להן הם מוזמנים.

ד"ר צבי קליין, מנהל מחלקת נשים בבית החולים מאיר, אמר לוואלה! חדשות, כי "המחלקה שלי נסגרה ואנחנו נמצאים בעומסים בלתי רגילים. מתוך 16 מתמחים התפטרו 13 ושלושה בהריון. כך שאני בלי מתמחים במחלקה. מה שקורה פה זה אסון. ארבעה מומחים בכירים הם אלה שמטפלים בנשים שבאות. כמו כן, נתנו הוראה לפנות לבתי החולים הלל יפה בחדרה, לניאדו בנתניה ומעיני הישועה בפתח תקוה את החולות שמגיעות במצב חירום למיון".

(עדכון ראשון: 09:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully