וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "קיצוץ בצה"ל? עדיף בשב"כ ובמוסד"

10.10.2011 / 9:17

במערכת הביטחון יש מי שמתריע כי הצבא לא יוכל לעמוד בקיצוץ בתקציב שהאוצר רוצה, ומציע לפגוע בגופי ביטחון אחרים. "יש סף שצה"ל לא יוכל לרדת ממנו. במלחמה הבאה לא יזכרו שרה"מ לקח אחריות לקיצוץ"

"הגיע הזמן לקצץ בתקציב המוסד והשב"כ. צה"ל לא יוכל לעמוד בקיצוץ שהאוצר רוצה" - כך אמר היום (שני) גורם ביטחוני בכיר, בהתייחסו לקיצוץ הצפוי בתקציב הביטחון בשל המלצות ועדת טרכטנברג, שאושרו אתמול בממשלה. גורמים בצה"ל העריכו אמש כי לא יהיה מנוס גם מקיצוץ בתקציב משרד הביטחון כדי להקל על היכולת של הממשלה להסיט משאבים מהביטחון למוקדים אחרים בתחום החברתי. "אם במלחמה הבאה יהיו 500 הרוגים, אף אחד לא יזכור שראש הממשלה לקח אחריות על תקציב הביטחון. יש סף שממנו צה"ל לא יכול לרדת", הוסיף.

עוד בנושא:
המלצות ועדת טרכטנברג אושרו ברוב גדול בממשלה
הסטודנטים אחרי אישור טרכטנברג: ”נחריף המאבק ברחובות"
ההמלצות העיקריות של ועדת טרכטנברג
הקיצוץ בביטחון: פחות טנקים, תחמושת וגדרות
הרמטכ"ל על הכוונה לקצץ: "מדברים בנו סרה"
גנץ מזהיר: "לא נתפשר על כשירות הכוחות"

חילוקי דעות בממשלה סביב דו"ח ועדת טרכטנברג. רויטרס
"הרמטכ"ל לא יוותר מהר ויתעקש על הפרטים הקטנים". ישיבת הממשלה בנוגע להמלצות טרכטנברג, אתמול/רויטרס

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, העביר אתמול בישיבת הממשלה את המסר כי אין בכוונתו להשלים עם הקיצוץ, וציין אז כי בזמן שהשרים מדברים על צדק חברתי, בצה"ל משרתים אלפי משרתי קבע, חלקם נגדים וקצינים, ששכרם נע בין שכר מינימום ל-7,000 שקלים. "הם חלק מהפסיפס הישראלי", הוסיף גנץ. אולם כאמור, ראש הממשלה לא השתכנע והודיע כי הוא לוקח את האחריות להשלכות הקיצוץ על עצמו.

הגורם הביטחוני סיפר, כי "הרמטכ"ל יצא עצבני מישיבת הממשלה", והוסיף: "בסופו של דבר, מבחן התוצאה מדבר. יש לו אחריות מול החברה וכלפי הצבא, וצה"ל לא יוכל לעמוד בקיצוץ שהאוצר רוצה".

הגורם העריך כי הדיונים על אופן הקיצוץ יימשכו חודשים ועשויים להסתיים בסוף חודש ינואר. "הרמטכ"ל לא יוותר מהר ויתעקש על הפרטים הקטנים". עם זאת, גורמים אחרים בצה"ל העריכו אמש כי למרות המאבקים, לא יהיה מנוס גם מקיצוץ בתקציב משרד הביטחון כדי להקל על היכולת של הממשלה להסיט משאבים מהביטחון למוקדים אחרים בתחום החברתי.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully