וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על הכוונה לקצץ: "מדברים בנו סרה"

22.9.2011 / 0:06

על רקע פרסומים לפיהם הושג סיכום על קיצוץ נרחב בתקציב הביטחון, גורמים בכירים בסביבת הרמטכ"ל הבהירו כי ישנה הבנה שבכוונת הממשלה לקצץ, אולם לא התקבלה החלטה סופית

על רקע הפרסומים על הכוונה לקצץ בתקציב הביטחון, טענו אמש (רביעי) גורמים בסביבתו הקרובה של הרמטכ"ל בני גנץ כי עד כה לא התקבלה הודעה רשמית על קיצוץ אפשרי בתקציב. לדברי הגורמים הבכירים, בתום שיחה שקיים הרמטכ"ל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי השבת האחרונה, הבין גנץ שקיימת כוונה לקצץ בתקציב. גם במשרד הביטחון הכחישו באופן גורף את הפרסומים אודות סיכום על קיצוץ בתקציב הביטחון וקראו "לא ללכת שבי אחרי ספינים של בעלי עניין. במשרד הביטחון מבהירים כי לא התקבלה שום החלטה סופית בנוגע לתקציב".

גנץ המשיך אתמול בערב בביקורת על הכוונה לקצץ בתקציב ובמהלך נאומו בבסיס לפיקוד ומטה, אמר לקצינים הבכירים כי "רק שילוב של מוכנות גבוהה ואנשים מעולים ייתן מענה לאי היציבות - ועל אלה לא נוכל להתפשר. ועוד אומר לכם: לצערי מדברים בנו בצה"ל סרה. בעת הזו של קריאות לצדק חברתי יש המציגים אותנו כמקור הבעיה המשאבית וכמי שפגיעה בו תהווה את הפתרון לניהול המקורות הלאומיים".

קצינים בכירים בצה"ל העריכו כי הרמטכ"ל התכוון בדבריו לאנשים במשרד האוצר ששרבבו בוויכוח על התקציב הערות לא מקצועיות שהטילו דופי בטענות משרד הביטחון ובבכירי צה"ל שמתנגדים לקיצוץ.

"חוסן חברתי וצדק חברתי הם אכן נושאים חשובים ובה בעת בעידן של התייעלות, בה אנו מכירים ושלקידומה אנו פועלים נכון שנדגיש בקול רם וברור צלול וחד כי נשיאה משותפת בנטל וההכרה בהערכה לעוסקים במלאכת ההגנה הם דברים שהיו נכונים לכל אורך שנותיה הקשות של מדינת ישראל, הם בוודאי נכונים כעת בהתקדרותם האפשרית של שמי המזרח התיכון", הוסיף גנץ.

כאמור, כפי שפורסם אתמול בבוקר לראשונה בוואלה! חדשות, הרמטכ"ל הבהיר בשיחות סגורות כי אם יוטל קיצוץ, ייאלץ צה"ל לקצץ ביחידות ולפגוע בהצטיידות. קצין בכיר אמר אתמול כי "עד כה לא התקבלה כל הודעה רשמית על קיצוץ. ברור לנו שיש מגמה כזו והיא עשויה להתגשם, אבל חשוב להבין שלכל החלטה בנושא יש תוצאות מורכבות בקצה".

עוד באותו נושא:
גנץ על קיצוץ בתקציב הביטחון: "נאלץ לפרק יחידות"
הרמטכ"ל מזהיר מקיצוץ: "לא נתפשר על כשירות הכוחות"

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully