וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על קיצוץ בתקציב הביטחון: "נאלץ לפרק יחידות"

21.9.2011 / 8:38

הרמטכ"ל המשיך להביע את התנגדותו לקיצוץ בתקציב הביטחון, ובעצרת לזכר חללי גבעתי אמר ש"אסור להתפשר ולהתגמש בנוגע למוכנות צה"ל". בשיחות סגורות אמר: "יפגע בכשירות צה"ל"

"אין התקופה שלפנינו בשורה היא, ולכן אסור לנו להתפשר ולהתגמש בכל הקשור למוכנותו של צה"ל, לאימונים האינטנסיביים, לכשירותו ולדריכותו" - כך אמר אמש (שלישי) הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, במהלך עצרת לזכר חללי חטיבת גבעתי, ובהתייחסו לפרסומים לפיהם ועדת טרכטנברג עשויה להמליץ לממן את קידומם של מספר צעדים חברתיים באמצעות קיצוץ במערכת הביטחון.

הרמטכ"ל התבטא בנושא ביממה האחרונה בשיחות סגורות, ואמר לאלופים במטה הכללי כי "אני מוטרד מאוד מהכוונה לקצץ בתקציב. משמעות הקיצוץ היא פגיעה בכשירות ובמוכנות צה"ל לאתגרים שעומדים בפנינו. אם נידרש לקצץ בתקציב, גם קיצוץ יחידות יעמוד על הפרק". הרמטכ"ל ציין עוד שאירועי מלחמת לבנון השנייה, בהם רמת הכשירות הצבאית לקתה בחסר, הינו קו אדום שאסור לחזור אליו.

במוצאי שבת נפגש גנץ עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודן עמו על המשמעויות של קיצוץ בתקציב הביטחון. הרמטכ"ל הבהיר כי בניגוד לעבר, הפוטנציאל ברוח התקופה של מלחמה בכמה חזיתות משפיע באופן ישיר על רמת המוכנות והכשירות של הצבא. עוד ציין הרמטכ"ל כי עלות אמצעי החימוש המדויקים יוצרים נטל על התקציב, וקיצוץ בתקציב עלול לפגום רק ביכולת להצטייד בהם.

יממה קודם לכן אמר גנץ בכנס לזכר חללי חטיבת כפיר כי "אין זה מן הנמנע שצה"ל ומדינת ישראל עומדים כעת בפתחה של תקופה מורכבת, שצופנת בחובה אתגרים חדשים. על צה"ל להיות ערוך ומוכן לאתגרים אלו ועל כן לא נוכל להתפשר על כשירות כוחותינו ועל אימוניהם. אין לנו את הפריבילגיה שלא להיות מוכנים בכל זמן נתון במלוא עוצמתנו".

עוד בנושא
גנץ מזהיר מקיצוץ: ”לא נתפשר על כשירות הכוחות”
מסתמן: טרכטנברג ידרוש מס לבכירים ולרווחי ההון

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully