וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: טרכטנברג ידרוש מס לבכירים ולרווחי ההון

הוועדה מתכננת להמליץ גם על הפעלת חוק חינוך חובה מגיל שלוש, הקפאת הורדת מס החברות - והטלת מסים על דירות ריקות

ועדת טרכטנברג, אשר צפויה להגיש בשבועות הקרובים את המלצותיה, שוקלת בימים אלה ליישם מספר צעדים שיקלו את העול על המשפחות הצעירות במעמד הביניים. בין הצעדים הנשקלים: הפעלת חוק חינוך חובה לגילאי 3-4 בהדרגה בכל הארץ, הרחבת חוק חינוך חובה לכלל הילדים בגילאי 4-5, סבסוד חוק מעונות היום בתמורה להנחה להורים, ונקודת זכות לאבות לילדים בגיל הרך, כך מסרו מקורות בוועדה. הוועדה אמורה לפרסם את מסקנותיה ערב ראש השנה, ב-28 או 29 בספטמבר.

ועדת טרכטנברג - כותרות אחרונות:
ועדת הכספים מעכבת מימון ועדת טרכטנברג
טרכטנברג: "מתחייב להגיש המלצות עוד לפני החגים"
ועדת טרכטנברג: "תנו לנו צ'אנס לעשות את עבודתנו"
נתניהו: "אי אפשר להתעלם מהקולות העולים בציבור"

נראה כי היקף ההמלצות של הוועדה יהיה מצומצם יחסית להמלצות ועדת יונה ספיבק, ולא יביא לפריצת מסגרת התקציב, כפי שהתחייב טרכטנברג. כמו כן, נערכת הוועדה לקיצוץ של 1-3 מיליארד שקל בתקציב השנתי של מערכת הביטחון למימון חלק מהמלצותיה. צעדים נוספים שנשקלים הם העלאת שיעור המס על רווחי הון, הקפאת הורדת מס חברות ואף העלאתו, ומיסוי משכורות גבוהות במיוחד.

ועדת טרכטנבר, הועדה לשינוי כלכלי חברתי בהתכנסותה הראשונה מול הציבור, אוגוסט 2011. עומר מירון
ההמלצות המסתמנות לא מתמקדות במחירי הדיור/עומר מירון

במקביל, יורחב מס ההכנסה השלילי כדי למנוע מצב של עוני במשפחות בהן שני בני הזוג עובדים. הוועדה מתכוונת להציע הנהגת יום לימודים ארוך בכלל מערכת החינוך בהדרגה. בנוסף, המדינה תממן את "חוק הפיקוח על מעונות היום", הציבוריים והפרטיים. בתחום הדיור תעודד המדינה השכרת דירות בפיקוח למשפחות מהמעמד הבינוני שמשתכרות עד 15 אלף שקל בחודש. נשקלת גם האפשרות למתן נקודות זיכוי במס הכנסה לאבות עובדים עם ילדים קטנים.

שטייניץ, הבוקר: להנמיך ציפיות ולהימנע מאשליות

לוועדה שורה של המלצות בתחום המס, ובהן הכנסת מדרגת מס נוספת לבעלי הכנסות גבוהות של מעל 80 אלף שקל ברוטו בחודש; העלאת המס על רווחי הון בבורסה מ-15% ו-20% היום, ל-22% או 25%, הקפאת מס החברות (24%), או אף העלאתו ב-1% (לפי מתווה נתניהו-שטייניץ, אמור המס לרדת בכל אחת מהשנים הקרובות ב-1%, עד 18% ב-2016); הקפאת הרפורמה במס הכנסה, שאמורה הייתה להוריד את המס השולי בהדרגה מ-44% היום עד 39% ב-2016; ביטול ההעלאה המתוכננת של הבלו על הדלק ב-40 אגורות ב-1 בינואר, והטלת מסים על דירות ריקות ועל מגרשים ריקים שאושרו לבנייה ומזה תקופה ארוכה בעלי המגרש אינם בונים בהם.

במטרה להוזיל את המוצרים בשווקים לציבור הרחב, יבוטלו או יוקטנו מכסים על מוצרים מיובאים. הוועדה טרם החליטה אם להטיל מסי ירושה על בעלי נכסים של מעל 3 מיליון שקל.

מוקדם יותר היום התייחס שר האוצר, יובל שטייניץ, למסקנות העתידיות של הוועדה במסגרת אירוע ועידת חיזוק המגזר העסקי, של לשכת המסחר תל אביב והמרכז. "תפקיד שר האוצר הוא להנמיך ציפיות ולמנוע אשליות לגבי וועדת טרכטנברג", אמר שטייניץ. "אנו נמצאים בסביבה הגלובלית הנפיצה ביותר מאז הקמת המדינה, הגלים גבוהים מאוד ואנו צועדים על גשר צר. אם נסטה מהמדיניות האנטי-משברית ונפרוץ את מסגרת התקציב, אנו עלולים להתרסק לתהום עמוקה מאוד".

שטייניץ צמצם את תפקיד הוועדה לשני תחומים מהותיים: יוקר המחיה והגדלת סיוע המדינה למשפחות עם ילדים. "הוועדה לא תחולל ניסים", הדגיש שר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully