וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג: "מתחייב להגיש המלצות עוד לפני החגים"

בפגישה הפתוחה האחרונה של הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי בירך יו"ר הוועדה, פרופ' מנואל טרכטנברג, על ההזדמנות הגלומה בה וניסה להפיג את החשדנות הציבורית כלפיה

ועדת טרכטנברג לשינוי כלכלי חברתי התכנסה הבוקר (רביעי) למפגש הפתוח האחרון לפני שתגבש את המלצותיה. הכינוס האחרון יוחד למפגש בין חברי הוועדה לנציגי מאהלים מרחבי הארץ.

יו"ר הוועדה, פרופסור מנואל טרכטנברג, אמר בדברי הפתיחה שלו כי הוא שמח ורואה זכות בלהיות חלק מהוועדה שתעצב את עתידה של מדינת ישראל. לדבריו, "הוועדה לא היתה מוקמת ללא המחאה החברתית שגרמה ללחץ להקימה". טרכטנברג הוסיף כי "לולא הוועדה, הייתה המחאה הולכת לאנרכיה וכאוס כמו בלונדון או מתמוססת".

"אני יודע שיש חשדנות כלפי הוועדה", אמר טרכטנברג. "יש חשש שתוקם עוד ועדה שתדון במשך חודשים וזה יתמוסס עם הכניסה לשנת הלימודים והגשם". טרכטנברג הבהיר שלא כך הדבר וכי בכוונת הוועדה להציג המלצותיה בהקדם. "יהיו המלצות עוד לפני החגים וזו הבטחה, תבחנו אותנו על זה", אמר. בנוסף יצא טרכטנברג להגנת מנהיגי המחאה עקב הביקורת המופנית כלפיהם. "כולם עושים טעויות והם לא מומחים פוליטיים, יש להביט במצב בפרופורציות", אמר.

"אני רוצה כמה התייחסויות לדברים שנאמרו מאוד בקצרה. אני חושב שלמילים יש עוצמה וגם אם הפתרונות ברובם עוברים דרך הכלכלה, ברגע שאתה אומר חברתי-כלכלי שידרת מסר, איפה הראש שלך ואיפה העניין המרכזי, גם אם הכלים יהיו כלכליים", אמר טרכטנברג. "בנוסף, השיח והדיבור - כיום קיימת הטכנולוגיה על מנת לחזור לדמוקרטיה אתונאית כפי שלא היה 2500 שנה ממש כך ואני נלהב מהאפשרות הזאת. שיטת הממשל, הריכוזיות וחלק מהמטרות זה לטפל בתחרות וכו'. אני לא אעורר ציפיות שווא, אנחנו לא יכולים לטפל במספר שבועות כה קצר גם בסוגיה כל כך כבדה כמו שיטת הממשל. צריך שלנציג תהייה אחריות כלפי הבוחר וזה לא קורה. זה צריך להיות באנג'דה של כולנו אבל זה לא בתחום השיפוט של הוועדה", אמר.

ועדת טרכטנברג - כותרות אחרונות

ועדת טרכטנברג: "תנו לנו צ'אנס לעשות את עבודתנו"
אוריאל לין: לא להורדת מע"מ, לא לגעת במס החברות
ועדת טרכטנברג: "על העם לקבוע המדיניות, ולא האוצר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully