וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ לדף הפייסבוק למען פולארד, והתנצל ביום כיפור

פנחס וולף

9.10.2011 / 22:20

אנשי הוועד לשחרורו של המרגל הישראלי הכלוא בארצות הברית התאכזבו כשהדף דרכו ריכזו את הפעילות נפרץ לפני כשנה. ביום הכיפורים האחרון ציפתה להם הפתעה, כשהפורץ התנצל והשיב את הדף

פרץ לדף הפייסבוק למען ג'ונתן פולארד, ובהשראת יום הכיפורים התנצל: לפני כשנה הקים "הוועד למען פולארד" דף פייסבוק בשם "פולארד – גם לי אכפת!", וגייס תוך זמן קצר אלפי גולשים שתמכו בפעילות לשחרורו של המרגל הישראלי הכלוא בארצות הברית. לדברי הוועד, הדף לא שימש רק להבעת תמיכה, אלא היווה בסיס לפעולות שטח ופעולות בעולם הווירטואלי. אלא שלפני חודש פרץ אלמוני לדף, השתלט עליו והשבית אותו.

עוד על המאמץ לשחרור פולארד
ביידן: מוכן לשוחח עם בכירים יהודים לגבי פולארד
”אובמה שקל לחון את ג’ונתן פולארד, ביידן סירב”
פולארד עבר ניתוח, דיווחים מעורפלים על מצבו

ג'ונתן פולארד. Karl Deblaker, AP
פרצו לדף הפייסבוק המשמש את הפועלים לשחרורו. פולארד/AP, Karl Deblaker

"היינו בהלם", סיפרה ציפורה, אחת ממנהלות הדף. "נקטנו את כל אמצעי האבטחה כדי שדבר כזה לא יקרה, אך מעבר לכך פשוט לא הצלחנו להאמין שמישהו יכול לחבל כך בדף שעוסק בפעילות למען צדק וזכויות אדם. מדובר בדף שהצליח לאחד קבוצות מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, ואף להביא ליוזמות ופעולות משותפות שהכו גלים וקידמו את המאבק לשחרור ג'ונתן. בנוסף לכל זה, הפריצה אירעה בערך 48 שעות לפני הפגנה חשובה שעמדנו לקיים מול משלחת חברי קונגרס שהגיעה לבית הנשיא בירושלים, היינו צריכים לעשות מאמצים כבירים כדי ליידע את האנשים בפרטים ולוודא שמאות המפגינים יגיעו בזמן הנכון".

היערכות לפגישת ביידן והקהילה היהודית

בעקבות הפריצה הוקם דף פייסבוק חדש, אך הוא לא הצליח להגיע למספרי החברים אליו הגיע הדף הקודם. בסופו של דבר, זכו אנשי הוועד למסר משמח מהפצחן, כשגילו בתיבת הדואר האלקטרוני הודעה שנשלחה דקות ספורות לפני כניסת הצום, ובו ביקש הפצחן להתוודות על "העוול שגרמתי לכם ולפולארד", כלשונו, ולהחזיר את הדף לבעליו, מה שגרם לסיפוק בקרב הפעילים.

"לאחר הפריצה עדכנו את משפחתו של יהונתן והדבר גרם להם עוגמת נפש רבה", סיפרו לוואלה! חדשות גורמים בוועד למען פולארד. "הם הרי מתמודדים כל יום עם עוול נורא ובלתי נתפש בשכל אנושי, כעת הם לפחות יכולים לדעת שהעוול הקטן הזה תוקן בינתיים".

בתוך כך, בוועד למען פולארד נערכים לפגישה הצפויה בין סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לראשי הקהילה היהודית בארה"ב. ביידן, כזכור, הפתיע קבוצת רבנים עמה נפגש בשבוע שעבר, כאשר אמר כי "הנשיא אובמה הסכים לשקול את שחרור פולארד, אך אני אמרתי לו 'על גופתי המתה' - הוא לא ישוחרר". מספר ימים לאחר מכן חזר בו ביידן מדבריו והבטיח להיפגש עם ראשי הקהילה על מנת לדון בדברים מחדש. בוועד אמרו הערב כי "אין לנו ספק שאם אכן יתקיים דיון אמיתי וכנה בנושא, הדבר יביא לשחרורו המהיר של יהונתן. פשוט אין שום טיעון ענייני שיכול להצדיק את המשך מאסרו אחרי 26 שנה בכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully