וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים משתלטים על מעוזי קדאפי, אחיינו נעצר

כוחות הממשלה הזמנית בלוב הודיעו כי הגיעו "לשלבים הסופיים של הלחימה" בעיר הולדתו של השליט המודח ולקחו בשבי למעלה מעשרה מנאמניו. "סירת תהיה בידינו בתוך ימים ספורים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

כוחות הנאמנים למנהיגי הממשלה הזמנית החדשה בלוב הכריזו היום (ראשון) כי הם הגיעו ל"שלבים הסופיים של הלחימה" לקראת השתלטות על עיר הולדתו של השליט לשעבר, מועמר קדאפי, סירת. מפקד בצבא המורדים בעיר, אל-זובאיר אל-קאדי, העריך כי כעשרה בני אדם נהרגו ולמעלה ממאה נפצעו בעימותים שאירעו במהלך הלילה עם נאמניו של קדאפי.

מלחמת האזרחים בלוב - כותרות אחרונות:
לוב: קבר אחים נוסף ובו 200 גופות נחשף בטריפולי
צ’אבס: ”מתפלל לשלומו של קדאפי ומחזק ידיו של אסד”
המורדים בלוב כבשו עוד עיר: ”קדאפי היה פה”

כוחות המורדים בחזית מול העיר סירת, לוב, 25 בספטמבר 2011. רויטרס
מחזיקים בשבי למעלה מעשרה מנאמני קדאפי. המורדים בלוב/רויטרס

"כוחותינו השתלטו בלילה האחרון על האוניברסיטה בסירת ועל כל בנייני המגורים שסביבה", אמר אל-קאדי והדגיש כי הכוחות השתלטו גם על מעונות הסטודנטים. הוא הוסיף כי במהלך סריקת המבנים לשם חיפוש צלפים, נתפסו שכירי חרב אפריקאים רבים, מרביתם ממאוריטניה. כמו כן, לדבריו, המורדים הצליחו להשתלט גם על בית החולים המרכזי באחד ממעוזי השליטה האחרונים של השליט המודח. עדי ראייה סיפרו כי למעלה מעשרה בני אדם בני אדם מוחזקים בשבי המורדים לאחר הפשיטה על בית החולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המורדים הנלחמים נגד נאמני קדאפי, פאתי העיר סירת, לוב, 22 בספטמבר 2011. רויטרס
השתלטו גם על בית חולים ועל אוניברסיטה בעיר הולדתו של קדאפי/רויטרס

עם זאת, לדברי אל-קאדי, גם כוחות הממשלה הזמנית נפגעו במהלך העימותים. "חלק מלוחמינו נפלו בידי נאמני קדאפי בבית החולים 'איבן סינה' והם מוחזקים בפנים. למרות שישנם אזרחים רבים בבית החולים, עלינו להיכנס לתוכו ולהימנע ככל האפשר מפגיעה בחיי אדם", הבהיר. חבר בכיר במועצת הלאומית הזמנית, מוחמד שייח', טען כי ביום שישי נהרגו 26 מחיילי המורדים. למרות זאת, הוא הדגיש כי הוא "מלא ביטחון שסירת תהיה בידינו בתוך ימים ספורים". מפקד אחר במועצת המורדים טען כי "מאז החל השלב הסופי של הלחימה, נהרגו 32 מכוחותינו".

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי נאמני קדאפי עושים שימוש בצלפים וכן יורים טילים על מנת למנוע מהמורדים להשתלט על העיר. עוד דווח באל-ג'זירה כי המורדים עצרו בסירת את עבד אל-רחמן אל-חמיד, אחיינו של קדאפי, שהוא גם מפקד חטיבה בצבא נאמניו של השליט המודח. במקביל דווח, כי גם בבני וואליד, עיר נוספת בה מתנהלים עימותים בין הצדדים, עדיין לא הושגה שליטה מלאה של המורדים. לפי הדיווח, המורדים השתלטו על מסגד ראשון בפרברי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully