וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: קבר אחים נוסף ובו 200 גופות נחשף בטריפולי

6.10.2011 / 0:08

על פי ההערכות, בקבר האחים שנחשף בבירה נמצאות מעל ל-200 גופות אזרחים שנהרגו במהלך החודשים האחרונים, עד לנפילת שלטונו של קדאפי. יותר מ-12 קברי אחים כבר נחשפו בלוב

חיילים הנאמנים למשטר החדש בלוב, חשפו אתמול (רביעי) קבר אחים נוסף בבירה טריפולי, ובו מעל 200 גופות. על פי החשד, מדובר באזרחים שמתו בחודשים האחרונים במהלך הקרבות בין נאמני השליט המודח מועמר קדאפי לבין מתנגדיו, עד לנפילת הבירה בידי כוחות המורדים. כפי הנראה, גופות האזרחים הובאו לבור גדול בבית הקברות בעיר, שנפתח כעת לראשונה בידי החיילים.

כותרות אחרונות מלוב:
יהודי ראשון חזר לטריפולי, אחרי 44 שנות גלות
לוב: עירו של קדאפי נופלת; קבר אחים בטריפולי
המורדים בלוב כבשו עוד עיר: "קדאפי היה פה"
מעוזי קדאפי לא נכנעים: "משתמשים במגן אנושי"

קבר אחים נוסף נמצא בטריפולי בירת לוב. ISMAIL ZITOUN, רויטרס
כפי הנראה גופות האזרחים הובאו לבור גדול בבית הקברות בעיר, שנפתח כעת לראשונה בידי החיילים. החפירות באתר/רויטרס, ISMAIL ZITOUN

נאג'י אל-עיסאווי, אחד המפקדים ביחידה שחשפה את הקבר, סיפר כי להערכתו נמצאים בבור בין 200 ל-300 גופות. לפי אל-עיסאווי, התכנית היא כעת לחפור עוד ולהתחיל בזיהוי הגופות. אחת מהן, שנחשפה לעיני כתבים, נראית כשהיא לבושה במדים ובנעליים צבאיות.

מאז נפילת שלטונו של מועמר קדאפי, נחשפו מעל לתריסר קברי אחים, לרבות אחד ליד כלא אבו סאלים הידוע לשמצה בבירה טריפולי, בו נמצאו כ-1,200 גופות של אזרחים שנטבחו על ידי השלטון. ארגוני זכויות אדם מעריכים כי באותו טבח, נהרגו בסך הכל כ-2,000 מתנגדים של משטר קדאפי. יוזכר כי ההתקוממות הנוכחית החלה למעשה כהפגנת מחאה של בני משפחות הנרצחים באותו טבח, שדרשו את שחרור פרקליטם מהכלא.

אין הסכמה בין הגורמים הרשמיים במדינה לגבי הנסיבות שבגינן נחפרו רוב הקברים. הארגון האמריקאי Human Rights Watch קרא למועצת המורדים בלוב לעצור את החפירות של קברי האחים, והזהיר כי ללא הכלים המתאימים, בלתי אפשרי יהיה לזהות את הגופות.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully