וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדו מהפסים: הישראלים לא מרוצים מהרכבת השנה

קובי מנדל

9.10.2011 / 17:05

ריבוי תקלות, איחורים בהגעת הקווים ושביתות תכופות נותנים את אותותיהם על שביעות הרצון של הציבור הישראלי מרכבת ישראל. "תחושות הציבור מבטאות חוסר נחת גובר מהרכבת"

ירידה דרסטית בשביעות הרצון של הציבור הישראלי משירותי רכבת ישראל נרשמה בשנת 2011, זאת בהשוואה לעשר השנים האחרונות, בהן רכבת ישראל נהנתה דרך קבע מרמה גבוהה מאוד של שביעות רצון ציבורית, כך עולה מהמדד הרב-שנתי לביצועי המגזר הציבורי שנערך באוניברסיטת חיפה בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון.

"תחושות הציבור מבטאות, ככל הנראה, חוסר נחת גובר מתפקודה של רכבת ישראל והסכסוך בין העובדים, ההנהלה והממשלה מקרין באופן ישיר על רמת השירות ועל אפקט ההתחדשות. תחושות הציבור מבטאות אכזבה גוברת מהמתרחש, הן ביחסי העבודה הפנימיים והן מהתפקוד הכולל של שירות ציבורי חשוב זה", אמר היום (ראשון) פרופ' ערן ויגודה-גדות, ראש בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ואחד מעורכי המדד.

עוד באותו נושא
עוד שיבוש בנסיעת הרכבת: "מה אנחנו בהודו?"
עיצומים ברכבת: נוסעים ירדו אל הפסים וזרקו אבנים
שיבושים בתנועת הרכבות: "יושבים כמו בלול תרנגולות"
בשל התקלות ברכבת: שר התחבורה כינס דיון דחוף


המדד הרב-שנתי, אותו עורכים פרופ' ויגודה-גדות יחד עם פרופ' שלמה מזרחי מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת בן-גוריון - ובשיתוף המכללה לאיכות השלטון בישראל, בוחן את שביעות הרצון של הציבור מהשירותים של מוסדות ציבוריים שונים, החל משנת 2001. הנתונים לשנת 2011 נאספו בין החודשים מרץ-יוני מ-439 משתתפים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, כך שהנתונים לגבי הרכבת נאספו לפני השיבושים הגדולים שביצעו עובדי הרכבת לפני כשבועיים.

מהנתונים עולה כי שביעות הרצון של הציבור הישראלי משירותי הרכבת בשנת 2011 עומדת על רמה של 2.75 (כאשר המדד נע בין 1-5). מדובר בירידה דרסטית לעומת רמת שביעות הרצון בשנת 2010, שעמדה על 3.6. לדבריו של פרופ' ויגודה-גדות, מעבר לירידה החדה באופן יחסי, רמה זו נמוכה גם באופן אבסולוטי – וממקמת את רמת שביעות הרצון של הציבור משירותי הרכבת באחד מהמקומות האחרונים ברשימה, זאת בניגוד לשנים קודמות שבהן הרכבת דורגה באופן קבוע באחד מהמקומות הראשונים.

"המגמה השלילית ברורה"

בשנת 2010 דורגה הרכבת במקום השני מתוך 19 מוסדות ציבוריים שנבדקו, ובשנים 2008 ו-2009 דורגה הרכבת במקום הרביעי מתוך 19 מוסדות. מעבר לכך, בין השנים 2000-2003 דורגה הרכבת במקום הראשון במדד שביעות הרצון, כאשר בשנת 2004 רמת שביעות הרצון הציבורית משירותי רכבת ישראל עמדה על רמת שיא של 3.96.

"ההחלטות שתקבענה בחודשים הקרובים ביחס להמשך פעילותה של רכבת ישראל יהיו בעלי השלכות משמעותיות על רמת השירות לציבור ועל הציון שמעניקים אזרחים לשירות ציבורי זה. לרכבת דרושה תקופה של רגיעה ושקט, כדי שתחזור להיות בין הגופים המובילים ברמת השירות הציבורי בישראל. כרגע המגמה השלילית מובהקת וברורה", סיכם פרופ' ויגודה-גדות.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה, כי בשנת 2011 איכות שירותי הרכבת ירדה, עקב החלטה להאצת פיתוח התשתיות, שלוותה בסגירת קווים לצרכי עבודות פיתוח. בנוסף, חלה במקביל התדרדרות ביחסי העבודה בין ועד עובדי הרכבת החדש והנהלת החברה, במסגרת שינויים ארגוניים בחברת הרכבת. לדברי דובר רכבת ישראל, "אנו מאמינים כי זוהי רק תקופת מעבר לרכבת טובה יותר, שירותית יותר ובעלת תרבות ניהולית וארגונית מתקדמת. אנו נמשיך ונפעל למען שיפור הבטיחות והשירות לנוסעים ברכבת, כדי להפוך את רכבת ישראל למוביל הלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully