וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טורקיה איימה במלחמה על סוריה? לא בטוח

רק לאחר כמה שעות של מתיחו?ת, הוכחשה ההצהרה הלוחמנית כביכול, שפורסמה על רקע התרגיל הצבאי שעורכת טורקיה בגבול הסורי. באנקרה טוענים ששר החוץ דאווט אולו השמיע איום "עתידי" בלבד

באנקרה מכחישים את הדיווחים הרבים שנפוצו אתמול (שישי) ולפיהם טורקיה מאיימת להכריז מלחמה על סוריה. הדיווחים עוררו בהלה, באזור הנפיץ ממילא בימים אלה, ברקע התמרון הגדול שעורך הצבא הטורקי סמוך לגבול הסורי.

עוד על המתיחות בין טורקיה וסוריה:
ארדואן עולה להתקפה: "נטיל עיצומים על סוריה"
טורקיה: "בשבוע הבא נטיל סנקציות על דמשק"
ארדואן מחריף את הטון: "סוריה מבצעת זוועות"

החל משעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, סיפרו עיתונאים טורקים ברשתות החברתיות באינטרנט על ציטוטים תקיפים מפיו של שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו. הם דיווחו כי בריאיון שהעניק לעיתונאי הוותיק מחמט עלי בירנד, התבטא השר בחומרה רבה נגד דמשק, כאשר נשאל לגבי התמרון הצבאי שעורך צבא טורקיה במחוז התאי, הסמוך לגבול הסורי.

לאחר זמן מה, התפרסמו הדברים גם בכמה כלי תקשורת בטורקיה. גם שם, הם הופיעו באותה לשון, וגם הפעם, מבלי לספק הסברים מדוע שוחחרה הצהרה כה תוקפנית. רק לאחר שעתיים פורסמה הודעת ההבהרה ממשרד החוץ הטורקי. במשרד טענו כי דאווט אולו כלל לא אמר את הדברים שיוחסו לו - אלא רק הבהיר כי טורקיה "תעשה הכל כדי להגן על ביטחונה במקרה שההתקוממות העממית בסוריה תאיים על ביטחונה", וכי צעדים אלה "יכללו, מן הסתם, שימוש בצבא".

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו. רויטרס
טוען שדבריו הוצאו מהקשרם. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו/רויטרס

גם אם היה מי שבחר בכוונה להוציא מהקשר את דבריו של דוואט אולו או שמדובר באי-הבנה תמימה, הרי שמסר ההרגעה שיצא מאנקרה הגיע באיחור עבור מי שציפה להכחשה מיידית. התרגיל הצבאי שעורכת טורקיה מעורר ממילא דאגה בדמשק, ומדי יום נמסרים דיווחים סותרים לגבי הכוונה האמיתית שלשמה הוא נועד.

התמרון הצבאי הטורקי אמור היה להוות קרקע גם למהלך מדיני: באזור שבו הוא נערך, סמוך לערי האוהלים שהוקמו לפליטים שנמלטו מסוריה, היה אמור להכריז ראש הממשלה הטורקי על "מפת הדרכים" של העיצומים שגיבש נגד הנשיא בשאר אסד. עם זאת, בשל מות אמו של ארדואן, טנזיל, לשכתו הודיעה כי בוטל הביקור שתוכנן לו באזור התמרון, וכי טרם נקבע מועד חדש לבואו. בעקבות זאת, ייתכן שההכרזה תידחה בכמה ימים, או שתגיע מפיו של בכיר טורקי אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully