וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו שני חשודים שהודו ברצח אשר פלמר ובנו

הותר לפרסום כי שני פלסטינים מאזור חלחול נעצרו בחשד שזרקו את האבן שפגעה ברכבם של אשר פלמר ובנו יהונתן, וגרמה להתהפכותו. שלושה פלסטינים נוספים נעצרו בחשד שגנבו את נשקו של פלמר

הותר לפרסום: צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו שלשום (רביעי) שני פלסטינים מאזור חלחול בחשד שזרקו את האבן שפגעה ברכבו של תושב קריית ארבע אשר פלמר שנסע עם בנו יהונתן בן השנה, וגרמה להריגתם. לדברי המשטרה, השניים הודו שזרקו אבן מרכב חולף על מכוניתו של פלמר.

עוד על הפיגוע
משרד הביטחון קבע סופית: אשר פלמר ובנו נרצחו בפיגוע
המשטרה: "נמצאה אבן במכונית שהתהפכה ליד חברון"
בימין קוראים לצאת בפעולות נקם עקב התאונה בחברון

במהלך החקירה נעצרו שלושה פלסטינים נוספים שלדברי המשטרה הודו כי לאחר הפיגוע עברו במקום ולקחו את אקדחו האישי של פלמר. החקירה נמצאת כעת בעיצומה, וקיים צו איסור פרסום על זהותם של השניים.

שלשום הגיעו מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, ומפקד חטיבת עציון, אל"מ יניב אללוף, לבית משפחת פלמר ועדכנו אותם בדבר לכידת מבצעי הפיגוע. שני מבצעי הפיגוע נתפסו במבצע משותף של צה"ל ויחידת המסתערבים של מג"ב. בין היתר פיקד על המבצע גם י', לוחם מג"ב הנחשב ללוחם המעוטר ביותר הפועל כיום בכוחות הביטחון. המשפחה הביעה סיפוק רב מלכידתם של השניים, אולם לדברי סב המשפחה, קיים בלבם חשש שהשניים עלולים להשתחרר מהכלא בעסקת אסירים. "מי שלוקח חיים אין לו זכות להישאר בחיים", אמר הרב מאיר פרץ, סבו של יהונתן וחמו של אהרון. "צריך להרוג את שני הרוצחים הללו ועל המדינה לדרוש עונש מוות במקרה הזה. כך נוהגת כל מדינה מתוקנת ואפילו בארצות הברית וברוסיה קיים עונש מוות לרוצחים על מנת להרתיע את האחרים. כעת, משיישבו בכלא, זה יעודד את חבריהם לנסות ולחטוף חיילים ישראליים על מנת לשחררם, אז מה עשינו בזה?".

בתחילה נקבע כי מדובר בתאונת דרכים

פרץ הודה לכוחות הביטחון על פעילותם. "זה מנחם שתפסו אותם, אבל עלינו דווקא בימים אלה להתפייס עם הקב"ה כך שלא יבואו עלינו שום מכות".

פלמר ובנו נהרגו כאשר מכוניתם התהפכה ביום שישי האחרון על כביש 60, סמוך לכפר חלחול, צפונית לחברון. תחילה סברה המשטרה כי מדובר בתאונת דרכים, אולם הגישה בקשה לבצע נתיחה שלאחר המוות על מנת לחקור לעומק את הנסיבות, על אף התנגדות המשפחה. בית המשפט סירב לבקשה, והמשטרה הגישה בעניין עתירה לבג"ץ. משרד הביטחון קיבל לבסוף את ממצאי חקירת המשטרה אודות האירוע. לפי הממצאים, נקבע באופן סופי כי התהפכות הרכב נגרמה כתוצאה מפיגוע חבלני, לאחר שנקבע כי אל הרכב יודו אבנים מרכב חולף.

גורם צבאי מסר כי עם קבלת המידע משירות הביטחון הכללי על כך שמדובר בפיגוע, הנחה אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי לרכז מאמצים ולהביא במהירות ככל שניתן ללכידת האחראים לפיגוע.

ראש המועצה האזורית קריית ארבע, מלאכי לוינגר, שיבח את צה"ל על תפיסת החוליה ואמר, כי "פעילות נחושה זו מצביעה על הפקת לקחים ראויה לציון של מערכת הביטחון שבתחילה לא ייחסה נכונה את משמעות האירוע. אנו מאמינים כי בעקבות פעילות צה"ל, השקט והביטחון ישובו לאזור ולצירי התנועה".

לפניות לכתבים: אמיר - amirbohbot@walla.co.il, יהושע - joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 21:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully