וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "נמצאה אבן במכונית שהתהפכה ליד חברון"

יהושע בריינר

25.9.2011 / 10:55

המשטרה שינתה גרסתה וטוענת כי ייתכן שאשר הלל פלמר ובנו הפעוט יהונתן התהפכו עם רכבם כתוצאה מיידוי אבנים של פלסטינים. המשטרה חוקרת 18 תלונות דומות של מתנחלים. "טייחו את הרצח של התינוק ואביו כדי למנוע 'תג מחיר"

יהושע בריינר

(צילום: יהושע בריינר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

משטרת מחוז ש"י מודה כי היא חוקרת חשד, לפיו מותם של אשר הלל פלמר ובנו התינוק יהונתן, שנהרגו בערב שבת בהתהפכות רכבם ליד חברון, אירע כתוצאה מיידוי אבנים של פלסטינים וכי ייתכן שמדובר בפיגוע חבלני. כך נודע לוואלה! חדשות. הדבר התברר לאחר שהמשטרה הגישה אמש (שבת) עתירה לבית משפט השלום בירושלים, בה היא דורשת לנתח את גופותיהם של האב ובנו הפעוט מקריית ארבע. מסע ההלוויה של השניים ייצא הערב בשעה 18:00 מקריית ארבע לעבר בית העלמין בחברון.

בבקשת המשטרה לבית משפט השלום בירושלים, הודה נציג המשטרה כי ברכב נמצאו מספר אבנים, דבר שיכול להעיד על כך שהן יודו לעבר רכבו של פלמר והוביל לסטיית הרכב מהכביש. בתחילה מיהרו בצה"ל ובמשטרה לקבוע כי הממצאים בזירה מעידים שפלמר איבד שליטה על הרכב. כעת משנה המשטרה את גרסתה ומודה כי נקודת המוצא היא שמדובר באירוע על רקע חבלני.

עוד בנושא:

בימין קוראים לצאת בפעולות נקם עקב התאונה בחברון
הדיווח הראשוני על התהפכות הרכב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בתוך הרכב נמצאה אבן גדולה נקייה שעליה כתמי דם". הלל אשר פלמר ובנו יהונתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חוקרים שהגיעו למקום הבחינו כי יש חור בחלון הקדמי של הרכב, המאפיין חור כניסה של אבן", נאמר בבקשת המשטרה לבית המשפט, "ובתוך הרכב נמצאה אבן גדולה נקייה שעליה כתמי דם. כמו כן נמצא קרע על כיסוי ההגנה, המעיד ככל הנראה שהאבן פגעה באותו כיסוי ואף יש ריסוק בפניו של המנוח. דבר זה עורר מיד חשש כי ייתכן שהתאונה נגרמה כתוצאה מיידוי אבן אל עבר הרכב".

בהמשך הבקשה מציינת המשטרה כי בחודשים האחרונים חוקר צוות חקירה מיוחד של מרחב חברון, תופעה של יידוי אבנים מרכב פלסטיני לעבר כלי רכב ישראליים באזור. לפי הבקשה, הצוות חוקר 18 מקרים שבהם העידו נהגים כי אבנים הושלכו לעברם במהלך נסיעתם. "אנו חושדים כי ייתכן שבמקרה זה השיטה דומה", צוין בבקשת המשטרה, "יחד עם זאת אנו בודקים את כל האפשרויות הקיימות ומבקשים את נתיחת הגופות על מנת לקבוע באם מדובר בתאונת דרכים תמימה ואם בפיגוע, כי אז כל התמונה משתנה וחייבים להגיע אל המבצעים".

בקשת המשטרה לבית משפט השלום נדחתה על ידי השופט אלכסנדר רון, שבנו נהרג לפני כשנה בתאונת דרכים, ובשל כך הגישה המדינה עתירה בעניין לבג"ץ, בשעה שמשפחת פלמר בעצמה מתנגדת לביצוע הניתוחים. מקום התהפכות הרכב, סמוך לכפר חלחול במקום המכונה "אתר הארכיאולוגית" על ציר 60, מוכר היטב לצה"ל ולמשטרה כשטח שבו אירעו מקרים רבים של השלכת אבנים לעבר כלי רכב ישראליים. במשטרה עדיין מנסים לאתר את אקדחו של פלמר, שככל הנראה היה ברשותו בזמן התהפכות הרכב.

חבר מועצת קריית ארבע בנצי גופשטיין, הגיב בחומרה לשינוי גרסת המשטרה ואמר כי "מזעזע לחשוב שבדוברות המשטרה טייחו את הרצח של התינוק ואביו כדי למנוע 'תג מחיר'. המשטרה ניסתה להסתיר את הפיגוע הקשה בכדי לא להפריע לנאומו של ראש הממשלה באו"ם. הגיע הזמן לבדק בית במשטרת ישראל".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי "במסגרת חקירת האירוע נחקרים כלל כיווני החקירה ובמסגרת זו הוגשה הבקשה הנ"ל כדי לבחון בין היתר את ההיבט החבלני. האירוע נמצא בבדיקה ונסיבות המקרה נבדקות".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully