וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין קוראים לצאת בפעולות נקם עקב התאונה בחברון

יהושע בריינר

25.9.2011 / 1:40

המתנחלים מגדירים את התאונה בה נהרגו הלל פלמר ובנו התינוק כפיגוע, למרות שהמשטרה שללה שנגרמה מיידוי אבנים על ידי פלסטינים. כמו כן, הם זועמים על בקשת המשטרה לבצע נתיחה בגופות

יהושע בריינר

(צילום: יהושע בריינר, עריכה: יותם בן-דוד)

סערה בקריית ארבע בעקבות התאונה שאירעה שלשום (שישי) צפונית לחברון בה נהרגו הלל פלמר, בן ה-25, ובנו יהונתן בן השנה, תושבי היישוב. בעקבות התאונה, הגישה משטרת מחוז ש"י לבית משפט השלום בירושלים בקשה שיורה על נתיחה שלאחר המוות בגופותיהם של ההרוגים, זאת לאחר שהמשפחה סירבה לאשר ביצועה. במשטרה אמרו אמש כי מטרת נתיחת הגופות היא לשלול את כל כיווני החקירה ולהגיע לחקר האמת. בקשה זו עוררה את זעמם של המתנחלים, כמו גם הקביעה כי התאונה לא נגרמה כתוצאה מיידוי אבנים של פלסטינים.

פלמר ובנו נהרגו לאחר שרכבם התהפך בכביש 60, סמוך לכפר חלחול. תחילה דווח כי התאונה אירעה בעקבות יידוי אבנים על ידי פלסטינים, אולם לאחר חקירה ראשונית של משטרת מחוז ש"י וצה"ל עלה כי לא התקיים יידוי אבנים לעבר הרכב, וכי הרכב נסע במהירות גבוהה, סטה מהכביש, עלה על תל אבנים וכתוצאה מכך התהפך באוויר פעמיים, ועף למרחק של כשמונים מטר מהכביש.

עוד באותו נושא:
רכב ישראלי התהפך צפונית לחברון, אב ובנו התינוק נהרגו
עימותים בין צה"ל לפלסטינים בגדה, מתיחות בבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטענת המתנחלים, מה שמחזק את חשדם שהתאונה נגרמה על ידי פלסטינים הוא העלמת אקדחו האישי של פלמר. זירת התאונה, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט דחה אמש את בקשת המשטרה לביצוע הנתיחה, ומשום שהמשטרה עומדת על כך שהנתיחה דרושה לצורך חקירת האירוע, הודיעה כי היא שוקלת לערער על החלטה זו של בית המשפט. לאור חילוקי הדעות והמתיחות שנוצרה סביב חקירת נסיבות התאונה, נשמעו אמש קריאות בימין לצאת בפעולות נקם בעקבות מה שהם מגדירים כפיגוע. לטענת המתנחלים, מה שמחזק את חשדם שהתאונה נגרמה על ידי פלסטינים הוא העלמת אקדחו האישי של פלמר, שעד כה לא נמצא, זאת על אף שנרתיק הנשיאה היה על גופו, אך זה נמצא ללא האקדח.

לא רק חקירת נסיבות התאונה עוררה את זעמם של תושבי קריית ארבע, אלא גם בקשת המשטרה לנתיחת הגופות: התושבים טענו כי הם היו מופתעים נוכח הבקשה ואמרו: "מדוע יש צורך בנתיחה אם הם בטוחים שמדובר בתאונת דרכים?". בהודעה שהופצה בקרב פעילי ימין נכתב כי "לכל תאונה סיבה ולכל רצח יש תגובה. לכל יישוב יש מבתר יהודים - בואו נכסח". משפחת ההרוגים אף פנתה בעניין לרבה של קריית ארבע, דב ליאור, שפסק כי אין לנתח את הגופות. ראש מועצת קריית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, פנה אתמול למפקדי צה"ל בגזרת יהודה בבקשה לקיים תחקיר יסודי ומעמיק. "הממצאים בשטח והעיתוי הרגיש מחייבים בדיקה יסודית של הנושא והתייחסות ביטחונית מחמירה ונחרצת בשטח עד שלא יוכח אחרת שלא מדובר בפיגוע טרור", אמר.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully