וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב הדלק התייקר: "מדיניות חסרת הגיון חברתי וכלכלי"

מחיר ליטר בנזין עלה הלילה ב-0.23% בעקבות החזרת מס הבלו שנגרע בימי המחאה. מובילי מאבק הדלק זועמים: "שר האוצר מודיע שיוזיל הדלק ובאותה עת התייקר מחירו כבר פעמיים בחודש האחרון"

חרף הוזלת הבנזין בחודש האחרון, הלילה (ראשון) התייקר הדלק בשתי אגורות לליטר, בעקבות החזרת סכום הבלו אשר נגרע בימי מחאת האוהלים לפני כחודשיים. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן הועלה ב-0.23% - ועומד מעתה על 7.29 שקלים לליטר. עמלת תדלוק בידי עובד תחנה תגדל פעם נוספת ל-21 אגורות לליטר.

במטה המאבק בדלק וביוקר המחיה – פורום צדק חברתי הדגישו כי כבר היום משלמים הצרכנים מעל 60% מס על מחיר הדלק הכולל. "מצד אחד מודיע שר האוצר כי יוזיל את מחירי הדלק באמצעות הפחתת מרווח השיווק של החברות" נמסר מראשי המטה, "ובאותה עת, בלי להניד עפעף, העלה משרד האוצר את מחיר הדלק כבר פעמיים במהלך החודש האחרון. החלטה זו של שר האוצר להמשיך ולהעלות את מחירי הדלק בה בעת שמחירי הנפט יורדים בעולם ובזמן שהמס העקיף עליו הוא גבוה בצורה קיצונית מעיד על הזחיחות של שר האוצר והמשך המדיניות של ההתעלמות מרצון אזרחי המדינה".

מוביל המאבק במחירי הדלק, זאב גראואר, אמר כי "עליית מחירי הדלק הינה חסרת היגיון כלכלי, חסרת היגיון חברתי וממשיכה להעמיס את עיקר נטל המיסים דווקא על השכבות החלשות ועל מעמד הביניים. שר האוצר וראש הממשלה ממשיכים בהתעלמות ממחאת האזרחים. אם הם היו מכבדים את הדמוקרטיה הם היו מתייחסים למחאת אזרחי המדינה. זהו חוסר הבנה מוחלט של תפקידה של הממשלה שנועדה לשרת את האזרחים ולא להפך."

בין המלצותיה של ועדת טרכטנברג: להחזיר הפיקוח על מחיר הסולר

בשבוע שעבר הגישה ועדת טרכטנברג את מסקנותיה לראש הממשלה בנימין נתניהו. בין המלצותיה המתייחסות לשוק הדלק הריכוזי קראה הוועדה לחייב את חברות הדלק הגדולות למכור תחנות תדלוק לחברות הקטנות בענף, בדגש על תחנות הממוקמות במרכזי מטרופולינים. עוד המליצה הוועדה להחזיר את הפיקוח הממשלתי על מחיר הסולר הקמעוני והסיטוני, לשחרר תחנות דלק פרטיות מחוזי הבלעדיות עם חברות הדלק הקמעוניות ולקדם הקמה מזורזת של 40 תחנות דלק עצמאיות במרכזי הערים.

ארבע חברות הדלק הקמעוניות - פז, דלק, סונול ודור אלון - מחזיקות בכ-90% משוק הדלק בישראל. הריכוזיות בענף גבוהה אף יותר מהמשתקף מנתון זה, מאחר שבאזורים מסוימים פועלת רק חברה אחרת ללא מתחרים. ועדת טרכטנברג קוראת למשרד התשתיות למפות אזורים גיאוגרפיים ריכוזיים במיוחד, בעיקר במרכזי ערים, ולקבוע במסגרת חוק משק הדלק המתוכנן מנגנון שיחייב מכירת תחנות באזורים אלה. הוועדה המליצה עוד לשחרר תחנות פרטיות הכבולות בהסכמי אספקת דלק בלעדיים עם חברות הדלק - ובכך לפתוח את אספקת הדלק לתחרות.

עוד באותו נושא
מחיר הבנזין ירד - מחיר הדלק יעלה ב-2 אגורות
ועדת טרכטנברג: להחזיר הפיקוח על הסולר
המצב הכלכלי מפחית מהירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully