וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה קרה בחג: טיולים, רצח וחיסול בכיר באל-קאעדה

סוף שבוע ארוך עבר על אזרחי ישראל שניצלו אותו בעיקר לפיקניקים ולטיולים. במקביל לחגיגות, חוסל בכיר אל-קאעדה בתימן, הוקמה "מדינה" בצפון ודווח כי ארה"ב הפחיתה מהסיוע לפלסטינים

סוף השבוע האחרון היה ארוך במיוחד, בזכות חגיגות ראש השנה שהחלו בערב יום רביעי. רבים מאזרחי ישראל ניצלו את הימים האחרונים, שלוו במזג אוויר חמים, לטיולים בחיק הטבע, זאת כמובן בין ארוחה לארוחה. בסך הכל פקדו את הפארקים ושמורות הטבע כ-350,000 ישראלים, שערכו פיקניקים, יצאו לטיולים רגליים וערכו מסעות אופניים. בין המקומות הבולטים בהם ביקרו המטיילים היו הגנים הלאומיים ירקון, קיסריה, מצדה, אשקלון ובית גוברין ושמורות הטבע בנחל הבניאס ובעין גדי.

יצאתם לטייל? שתפו אותנו בתמונות בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
350,000 יצאו לטייל במהלך החג/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לאירועי החג, סוף השבוע האחרון היה רווי גם בלא מעט אירועים אחרים. ביום חמישי בבוקר נמצאה גופתו של ולדימיר ספיבק, חסר בית בן 47 מראשון לציון, במגרש חנייה באזור התעשייה הישן בעיר. צוות של מגן דוד אדום שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. לצדו של ספיבק, שכב גבר נוסף שפונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין כשהוא פצוע באורח בינוני. המשטרה, שפתחה בסריקות באזור, עצרה ארבעה צעירים, שניים מהם קטינים, בחשד שהיכו את ספיבק למוות בעת שהיו בגילופין. בבוקר יום שישי האריך בית משפט השלום בעיר את מעצרם של הארבעה בשבעה ימים.

גופה אותרה באזור התעשייה בראשון לציון, לידו נמצא אדם פצוע. דרור עינב
מגרש החנייה בו נמצאה גופתו של ולדימיר ספיבק ביום חמישי/דרור עינב

כמו כן, ביום חמישי נרשם אירוע חריג במסגרת העימותים הנמשכים בסוריה, כאשר תומכיו של הנשיא, בשאר אסד, תקפו את שגריר ארצות הברית במדינה. לפי דיווחי עדי ראייה ומקורות דיפלומטיים, המפגינים השליכו אבנים ועגבניות על השגריר האמריקאי, רוברט פורד, ועל דיפלומטים נוספים המבקרים בדמשק. השגריר עצמו חולץ בשלום מהמקום, אולם שני כלי רכב של עובדי השגרירות נהרסו בתקיפה. מדובר באירוע שני של תקיפת דיפלומטים אמריקאים מאז החלו המהומות בסוריה בחודש מרץ האחרון, כאשר המקרה הראשון אירע בחודש יולי.

גינוי מצד הבית הלבן לא איחר להגיע: "תקיפות מסוג זה נגד סגל דיפלומטי, כולל השגריר, אינן מוצדקות ואינן יכולות להיות מוצדקות", אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני. גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, גינתה את התקיפה, והוסיפה כי "אנו דורשים מהממשלה הסורית לנקוט כל צעד אפשרי כדי להגן על הדיפלומטים שלנו כפי שמחייב החוק הבינלאומי".

הפגנה של תומכי בשאר אסד מול שגרירות ארה"ב, דמשק, סוריה, 8 ביולי 2011. Muzaffar Salman, AP
הפגנת תמיכה באסד מול שגרירות ארצות הברית בחודש יולי/AP, Muzaffar Salman

עוד ביום שישי, הודיע הממשל בארצות הברית כי הצליח לחסל את מפקד אל-קאעדה בחצי האי ערב, אנוור אל-אוולקי, לאחר שנתיים של מצוד. אל-אוולקי, מטיף מוסלמי שנולד בארצות הברית, עמד מאחורי מספר רב של ניסיונות לבצע פיגועים נגד מטרות אמריקאיות, ושמו נקשר גם במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. החיסול אירע כאשר כוחות CIA המריאו מבסיס אמריקני בחצי האי הערב, שמיקומו לא פורסם, נכנסו לתימן ופתחו באש מן האוויר לעבר מכונית שבה נסע אל-אוולקי, יחד עם מספר בכירים נוספים בזרוע אל-קאעדה בתימן.

עוד על החיסול בתימן:
דיווח בתימן: חוסל מנהיג אל קעאדה בחצי האי ערב
אובמה: ”טרוריסטים לא יהיו בטוחים בשום מקום בעולם”
מצוד של שנתיים: כך חיסלו האמריקנים את אל-אוולקי

בתוך כך, בליל אמש דיווח אתר האינטרנט של ה"אינדיפנדנט" הבריטי כי הקונגרס האמריקאי הפחית 200 מיליון דולרים מהסיוע הכספי המועבר לרשות הפלסטינים. מדובר בתכנית שנעשתה בניגוד לדעת הממשל, ונרמז שגורמים בבית הלבן, בתמיכת ישראל, מנסים להפעיל לחץ בבית המחוקקים כדי למצוא פתרון שיהפוך את ההחלטה. לדיווח אין עדיין אישור מכל מקור אחר. גורמים פלסטינים שצוטטו ב"אינדיפנדט", הביעו תדהמה כששמעו שחלק כה גדול מהסיוע הכספי בוטל ברגע האחרון. דובר הממשלה הפלסטינית, ד"ר רסאן אל-חטיב, אמר כי צעדים מסוג זה אינם מוצדקים, וכי הכסף אמור לשמש את הפלסטינים למטרות הומניטריות.

אנוואר אל-אוולקי. AP
חוסל לאחר שנתיים של רדיפה. אנוור אל-אוולקי/AP

אלפים הפגינו בסכנין לציון 11 שנים לאירועי אוקטובר

במהלך השבת הפגינו אלפי בני אדם בסכנין לציון 11 שנה לאירועי אוקטובר 2000, במהלכם נהרגו 13 ערבים-ישראלים בעימותים עם כוחות הביטחון הישראליים. המפגינים הניפו את דגלי פלסטין וטורקיה וכן תמונות של ההרוגים. "ההפגנה הגדולה בסכנין מוכיחה שהציבור הערבי בישראל הוא חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני העומד איתן במולדתו", אמרה ח"כ חנין זועבי (בל"ד), שהשתתפה בתהלוכה, בשיחה עם אתר החדשות "בוקרא". ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל), שנכח גם הוא באירוע, הוסיף כי "הדם שלנו איננו זול יותר", והדגיש - "הזעקה שלנו היא נגד אפליית הערבים החיים ונגד אפליית הערבים ההרוגים".

אלפים הפגינו בסכנין לציון 11 שנה לאירועי אוקטובר 2000. פאנט
"הציבור הערבי בישראל הוא חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני". ההפגנה בסכנין, הערב/פאנט

וגם מחאת האוהלים, שנראה היה כי מתחילה לדעוך, הזכירה לנו כי היא עוד כאן. אנשי מאהל המחאה בקריית שמונה, הגדול שבמאהלי הגליל העליון, חילקו היום דרכונים של "מדינת הפריפריה, באזור שנקרא עד לא מזמן הגליל העליון". הקמת המדינה החדשה נעשית בתגובה למסקנות דו"ח ועדת טרכטנברג, ומה שהם מכנים "חוסר ההתייחסות המתמשך של גופים ציבוריים מהפריפריה וצרכיה המיוחדים". במקביל, חסר בית נמצא ללא רוח חיים ברחבה הציבורית סמוך לעיריית כפר סבא, מרחק של עשרות מטרים מהמאהל בעיר. האיש, בשנות ה-50 לחייו, היה מוכר על ידי יושבי המאהל בעיר וכן על ידי גורמים בעירייה.

לסיכום, סוף השבוע האחרון מסמל, באופן בלתי רשמי, את סופו של הקיץ. הלילה, יסתיים שעון הקיץ ושעון החורף יחל בהתאם להוראות משרד הפנים. במוצאי שבת, ג' בתשרי תשע"ב, 1 באוקטובר, בשעה 2:00 לפנות בוקר יש להזיז את מחוגי השעון שעה אחת לאחור, לשעה 1:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully