וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהלי הצפון הכריזו על הקמת "מדינת הפריפריה"

קובי דוד

1.10.2011 / 0:03

במאהל בקריית שמונה קיבלו באכזבה את מסקנות ועדת טרכטנברג, והודיעו על הקמת מדינה משלהם במחאה על מה שהם מכנים "חוסר ההתייחסות המתמשך מהפריפריה". דרכוני המדינה יחולקו מחר

בקיץ האחרון חשו רבים מאזרחי ישראל כי נזנחו על ידי המדינה, ויש כאלה שהחליטו לזנוח אותה: אנשי מאהל המחאה בקריית שמונה, הגדול שבמאהלי הגליל העליון, הודיעו אתמול (שישי) על כוונתם לחלק מחר דרכונים של "מדינת הפריפריה, באזור שנקרא עד לא מזמן הגליל העליון". הקמת המדינה החדשה נעשית בתגובה למסקנות דו"ח ועדת טרכטנברג, ומה שהם מכנים "חוסר ההתייחסות המתמשך של גופים ציבוריים מהפריפריה וצרכיה המיוחדים". הדרכונים יחולקו מחר על ידי סטודנטים מהמכללה האקדמית תל חי וצעירים מקריית שמונה לאורך שעות היום בצומת עמיעד, הסמוך לראש פינה, ובצומת גומא.

"הואיל ואצבע הגליל סובלת מהזנחה מתמשכת; והואיל ואף נציג מוועדת טרכטנברג לא ביקר במאהל בקריית שמונה; והואיל ובדו"ח טרכטנברג אין התייחסות הולמת לצרכי הפריפריה המיוחדים; והואיל ונסיעה מקרית שמונה לתל אביב באוטובוס אורכת 4 שעות, ואין לנו רכבת; והואיל ועל כל מקום עבודה בגליל העליון מתמודדים 19.4 מועמדים (לעומת 7 בתל אביב); והואיל ואין בקרית שמונה ובחצור מתנ"ס; והואיל ואת ההופעה האחרונה של שלמה ארצי בקרית שמונה סבסד נוחי דנקנר", נמנו הסיבות שהובילו למהלך בגב הדרכון, "לאור כל האמור לעיל ועוד, אנו תושבי הגליל העליון מבינים שצרכי הפריפריה אינם מעניינים את ממשלת ישראל. בלית ברירה ובלב כבד, אנו מכריזים בזאת על הקמת מחוז אצבע הגליל שבירתו קריית שמונה במדינת הפריפריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרכון של המדינה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב בגב הדרכון, שתושבי המדינה החדשה מכריזים כי "אנו מושיטים את ידינו לשלום ולשכנות טובה לכל המדינות הסובבות, וקוראים לממשלת ישראל ותושביה לשלוח למחוז אצבע הגליל משט סיוע", כפראפראזה כמובן, על משטי הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. כמו כן מופיע סמל המדינה החדשה, המבוסס על סמלה הרשמי של מדינת ישראל, עם יד וזרת מונפת במקום המנורה בת שבעת הקנים, כדי לסמל את אצבע הגליל. חברי המאהל קראו לכל תושבי הגליל העליון לצאת מביתם ולקבל "דרכון פריפריה".

"מדינת ישראל מתעלמת בזלזול מהצרכים של הפריפריה. אנחנו יוצאים לצמתים כדי להביע את כאבם הגדול של כל תושבי הפריפריה בדרום ובצפון", סיפר דורי כהן, נציג הסטודנטים במאהל. "לצערנו הרב, מדינת ישראל לא ערה לצרכים והבעיות הקשות בפריפריה, שבאים לידי ביטוי בתחומים שונים ומגוונים, כמו חינוך, רווחה, תחבורה ומקורות פרנסה, והרשימה עוד ארוכה. במצב הנוכחי, כל בחור או בחורה צעירים שרוצים לגור כאן לא יוכלו להרשות לעצמם חיים כאלה מורכבים". תושב קריית שמונה נוסף השותף למאבק, איציק אלגרבלי, הוסיף כי "מסקנות ועדת טרכטנברג שכחו אותנו, ולצערי לא רק הם אלא גם ממשלת ישראל. מגיע לנו חינוך ורווחה כמו שאר תושבי המדינה. אחרי המאבק החברתי הגדול בהיסטוריה נותרנו ללא שינוי ניכר".

אין זו המדינה הראשונה המוכרזת בשטחי מדינת ישראל במחאה. קדמו לה בין היתר "מדינת ירוחם" שהוכרזה בשנת 1984 על ידי ראש העירייה ברוך אלמקייס, שחסם את דרכי הגישה לעיר במחאה על הזנחת עיירות הפיתוח בנגב, "מדינת יהודה" שהוכרזה על ידי פעיל הימין הקיצוני מיכאל בן חורין ב-1989 וכן הרשות היהודית העצמאית בחבל עזה, שהוכרזה בקיץ 2005, ערב יישום תכנית ההתנתקות. בשנות ה-70 הכריז אלי אביבי על כפר הנופש שלו כעל "מדינת אכזיב" ועל עצמו כ-"נשיא מדינת אכזיב". אף אחת מהיוזמות לא זכתה להכרה, כמובן.

(עדכון ראשון - 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully