וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במצרים מהקפאת הסיוע האמריקאי: "מסר רע"

בכירים במצרים הביעו חשש ממימוש האיום האמריקאי להקפיא 1.3 מיליארד דולרים מתקציב הסיוע הצבאי, אם לא יתבצע מעבר אמיתי לדמוקרטיה. "אולי ארה"ב לא באמת עומדת מאחורינו כפי שחשבנו"

בכירים במצרים מביעים דאגה מהמהלך האמריקאי לקשור בין הסיוע הצבאי שמעניקה וושינגטון לקהיר לבין הפיכתה של מצרים לדמוקרטיה, כך דווח הבוקר (שישי) ב"וושינגטון פוסט". "הצבת תנאים חדשים, תוך כדי רמיזה לכך שהסיוע הצבאי ישונה בעתיד, מאותתת לצבא מצרים שארצות הברית אינה באמת עומדת מאחורינו כמו שאנו חושבים", אמר בכיר בקהיר, "זה שולח לנו מסר רע בתקופה רגישה".

על פי הצעת חוק שהועלתה בסנאט, תוקפא העברתם של 1.3 מיליארד דולרים מארה"ב למצרים בשנת 2012, עד אשר מחלקת המדינה האמריקאית תאשר כי במצרים נערכות בחירות דמוקרטיות וכי קיימת בה שמירה על חופש הביטוי והזכות להתאגד. יצוין, כי היקף הסיוע שמעניקה ארצות הברית למצרים הוא השני בגודלו מאז נחתם הסכם השלום עם ישראל ב-1979 ובין השתיים קיים קשר צבאי הדוק.

בפגישתו ביום רביעי עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שר ההגנה האמריקאי ליאון פנטה, ובכירים נוספים בבית הלבן, הסביר שר החוץ המצרי, מוחמד עמר, כי צעד שכזה "יזיק לשיתוף הפעולה בין המדינות בעתיד". קלינטון הבהירה לעמר כי הממשל האמריקאי מתנגד למהלך. "נעבוד קשה מאוד על מנת לשכנע את הקונגרס שזה אינו המהלך הטוב ביותר לנקוט בו", אמרה במהלך מסיבת העיתונאים שנערכה בוושינגטון.

עוד בנושא מצרים:
7 שנות מאסר לשר ההסברה המצרי בגין בזבוז כספים
טנטאווי עשה סיבוב על אזרחי - צעירי מצרים בקריזה
סקר במצרים: שליש מהציבור תומך באחים המוסלמים

עוד במסיבת העיתונאים, התייחסו הצדדים לפנייה הפלסטינית בבקשה להתקבל כחברה במועצת הביטחון של האו"ם. קלינטון קראה להפעיל לחץ על ישראל והפלסטינים לחדש את המשא ומתן. "מצרים, ארצות הברית, הקוורטט – על כולם ללחוץ על שני הצדדים כדי לנסות ללכת לעבר הסכם", אמרה, "אם תהיה הסכמה על גבולות, אז תסתיים המחלוקת על ההתנחלויות, כיוון שכולם ידעו איזה צד של הגבול הוא פלסטיני ואיזה צד ישראלי. אני סבורה שאין קיצור דרך לכך. עלינו לדרוש מהצדדים להניח בצד את חוסר הרצון או את אי האמון".

עמר, מצדו, אמר כי קהיר מעוניינת בחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בהקדם האפשרי, ותוך מתן מסגרת זמנים ברורה לסיומו, אך הבהיר כי ההתנחלויות הן מכשול ברור לשלום. מוקדם יותר גינה עמר את ההחלטה הישראלית לחדש את הבנייה בשכונת גילה בירושלים. "מהלך זה משקף את הבחירה הישראלית לנקוט במדיניות פרובוקטיבית, שמאתגרת את הקהילה הבינלאומית הרואה בהמשך הבנייה בהתנחלויות צעד לא לגיטימי", תקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully